Start in een kleine wereld eindigt in seizoenrecord.

Woensdag, 1 oktober 2014

Wat een kleine wereld …. Nog potdicht van de mist werden de kantnummers uitgezet en met enige vertraging gestart aan de Bernisse. Niet de geplande locatie Brielse Meer maar door de zeer, zeer, zeer droevige vangstberichten en type kraanwater als waterkenmerk is er middels een bliksemactie uitgeweken naar Bernisse nabij Zuidland. Op moment van deze beslissing natuurlijk altijd een grote vraag of we hier goed aan doen maar in dit geval waren de signalen uit zoveel hoeken zo duidelijk dat we de actie hebben doorgezet. Dat de dag uiteindelijk zou eindigen in een seizoenrecord had natuurlijk niemand kunnen voorzien maar was wel een zeer prettige verrassing! Er diende ook dit keer weer op forse afstanden gevist te worden en helaas was niet overal de vis “dik” aanwezig. Een bescheiden club ook dit keer, door wat afzeggingen was het vandaag met 14 man opnieuw geen volle bak.
spatie
In vak A was er vakwinst voor Adriaan Zevenbergen die op 80 (tachtig) meter zijn vis moest halen. Dat hij hier zeer bedreven in gaat worden is wel duidelijk! Met een ruime 32 kilo bleef hij nummer 2, Frank Pfennigs, zeer ruim voor. Frank moest het met een bescheiden maar verdiende 9.5 kilo doen. Rest in het vak leest u zelf in de uitslag.
spatie
Het B vak was dit keer een prooi voor Theo Bakker die opnieuw op de kop had geloot (dank je wel Piet!) en dit keer vastbesloten was zijn “misser” van 14 dagen eerder goed te maken. Op 62 meter uit de kant werd er een fraaie 19.5 kilo vis aangeboden. Een twee was er voor Wim Langstraat die eerst met het korte stokje wat voorn wist te vangen maar al snel toch overschakelde op de feeder en met net 17 kilo nog een mooie uitslag kon maken op een nummer aan de binnenkant, goed gevist dus! De rest in het B vak was ook nog goed voor vele kilo’s vis waardoor er op deze dag onverwacht een seizoenrecord werd gevestigd. Met gemiddeld 9377 gram de man een mooie morgen, we hebben het rotter meegemaakt.
Goed gedaan mannen!
Volgende wedstrijd: