Voorn vangen en staand drinken aan het kanaal.

Vrijdag, 10 oktober 2014

Weer lekker naar het Voornse Kanaal. In deze periode (bijna) altijd garant voor veel actie aan de korte stok en zo ook dit keer. Een ieder die koos voor de feeder schakelde zich bijna direct uit voor een hoge eindklassering of je moest op een kopnummer zitten. Mogelijk omdat het wel aardig weer was heeft Adriaan “7 bergen” eens uitgetest of je in het kanaal staand kan drinken, welnu dat is mogelijk! Een gesneuvelde schepnetsteel en zeiknat naar huis voor wat droge kleding en zo toch wat vistijd ingeleverd maar allemaal wel weer een wijsheid rijker …. We kunnen dus naast een steiger staand drinken! Ook een zeer slecht bericht van Fred van der Kooij die moest mededelen dat hij de strijd tegen zijn ziekte niet gaat winnen en mogelijk voor de laatste keer binnen Ons Genoegen zijn wedstrijdje mee viste. Fred bedanken we vanuit de wedstrijdgroep voor de vele jaren visplezier en voor de komende periode wensen wij hem heel veel sterkte. Fred, geniet nog zo veel mogelijk!
spatie
Terug naar het vissen dat na zo’n bericht eigenlijk maar bijzaak is want het vissen binnen Ons Genoegen wordt meer en meer een heel sociaal gebeuren en dat is in de huidige moderne tijd een groot goed. Laten we dit vooral zo houden. Er was gisteren zelfs een deelnemer die zijn brood vergeten was en dit aangeleverd zag worden per Connexion bus! En mevrouw schrijft dan ook maar gelijk mee in een weegvak, wat een service!
spa
In vak A was er vakwinst voor Edwin Zevenbergen die de voorn lekker op zijn stek aan de gang kon houden en met ruim drie kilo weer een 1 toe mocht voegen aan zijn reeks. Je gaat lekker Edwin! Een 2 was er voor Edwin’s buurman Klaas Klevering die 2,5 kilo baars aan kon bieden en vanaf nu bekend zal staan onder de naam Baarzen Klaas. Naast Malle Piet Grondel nu een baarzen Klaas…… wie verzint de volgende?
spatie
Het B vak was dit keer een prooi voor Patrick Vroegh die op de kop (steiger 53) bijna 4 kilo aan kon bieden en zeer ruim nummer 2, Adrie Groenenboom, voor bleef. Adrie ving even 2 kilo voorn met de stok.
Volgende wedstrijd:
18 oktober 2014, Voornse Kanaal, steiger 1 – 30. Loten rond 07:30 voor de deur van Cebeco en opnieuw 4 uur vissen!! Uw wedstrijdcommissie gaat zich buigen over de vraag of we iets leuks kunnen met de steigers zoals bijvoorbeeld om en om uitzetten of iets wat daar bij in de buurt komt. We gaan in ieder geval ons best doen er weer een leuke dag van te maken!
Tot dan!