Natte bedoeling aan het kanaal...

Woensdag, 19 november 2014

Verslag 17e wedstrijd Voornse Kanaal.

Nat nat nat nat natter natter natst ….. wat een troosteloos, grijs weer. Gelukkig niet al te veel wind anders zou het nog onaangenamer geweest zijn. De wedstrijdcommissie had opnieuw uitgezet voor de deur van Ri-Jo en net voorbij de zwaaikom met dien verstande dat de eerste paar nummers vanaf de brug opnieuw niet zijn benut (de kantnummers 1 en 2). Met 13 man aan de gang dus voor alweer de op een na laatste wedstrijd van dit seizoen.
spatie
Het vissen ging wel, het vis vangen was niet overal lekker te doen. En werd er op delen wel vis gevangen was deze weer van een klein formaat, met name het B vak had hier behoorlijk last van. Voor de deur van Ri-Jo was de voorn wel aanwezig maar waren ze erg voorzichtig en soms lastig aan de gang te krijgen en vooral te houden. Het continue schieten van enkele casters of wat hennep loste ook dit probleem voor een deel op.
spatie
In vak A was er vakwinst voor Ed Verbaas die naast wat voorn met de stok het niet kon laten toch die feeder even in te zetten. Het ook voor Ed onverwachte resultaat mag er zijn overigens want Ed haakte en landde 4 dikke exemplaren en was goed voor een totaal van 7 kilo. Een 2 voor de buurman van Ed, Andre de Bruin, die een prima ochtendje vissend op de kop met de stok op elf meter afsloot met net geen drie kilo voorn.
spatie
Het B vak was dit keer een prooi voor onze eigen pantoffelheld John de Neef die op de staart zijn kopnummer extra glans gaf en met bijna 4 kilo het vak winnend afsloot. Een 2 was er voor zijn buurman Piet Zevenbergen doe net geen 2 kilo ving, wel goed je weer aan de waterkant te zien Piet! Na de afvoer met een ambulance 14 dagen eerder was het dit keer een vrolijker einde van onze verregende visdag!
 Volgende wedstrijd:
29 november 2014, Voornse Kanaal, loten rond 07:30 in Koos’ clubhuis. Na afloop traditioneel de samenkomst in het Oude Tramhuis voor de jaarlijkse einduitslag, praatje, plaatje, balletje met, balletje zonder, biertje, borreltje enz. Er zit dan alweer een seizoen wedstrijden vissen binnen Ons Genoegen op. Voor volgend jaar verwacht uw commissie u weer aan de waterkant te treffen voor een frisse start in begin april. Voordien zullen we elkaar vast en zeker treffen op bijvoorbeeld de open dag. Zie de site voor verdere bijzonderheden.