Karperwedstrijd 2016 – Domaine de Pimprez Frankrijk

Maandag, 26 september 2016

Dit jaar hebben we ervoor gekozen om onze karperwedstrijd te verplaatsen naar een betaalwater in Frankrijk, aangezien de wateren in onze regio niet aan onze wensen voldeden. We zijn dus deze keer van 8 tot 12 september naar een prachtig meer in Frankrijk geweest.
Dit bleek een succes te zijn, aangezien iedereen het super bevallen is.

Er stond helaas wel flink veel wier in het water, wat het vissen niet echt makkelijker maakte.
Toch heeft bijna iedereen een karper kunnen vangen. Er zijn zelfs 3 karpers van 40 pond en zwaarder gevangen; 2 prachtige spiegelkarpers van 40 en 41 pond en een reusachtige graskarper van 42,2 pond!
Ook is er nog een mooie steur gevangen met een lengte van 102 cm.

De door Ons Genoegen gesponsorde barbecue van 2 avonden is ook zeker in de smaak gevallen. Al met al een prima wedstrijd dus!

De vangst:
1e plaats: Jeffrey de Lange & Stefan van Zanten met een totaal gewicht van 63,1 kg
2e plaats: Robert-Jan van der Sluis & Bob de Jong met een totaal gewicht van 57,9 kg
3e plaats: Remco Jellema & Johan van Rijswijk met een totaal gewicht van 31,2 kg
4e plaats: William Thur & Richard Gardeitchik met een totaal gewicht van 11,3 kg
5e plaats: Dave Arkesteijn & Michel van Druten