Weer stuivertje wisselen aan kop en druppels aan de neus aan het Voedingskanaal.

Zondag, 23 oktober 2016

Verslag 15e wedstrijd; Voedingskanaal, Spijkenisse.

Voor de 15e wedstrijd naar het Voedingskanaal op het bekende gedeelte ter hoogte van de landtong. Vooraf was er weer stevig “getraind” en werd er heel goed voorn gevangen aan de stok en matchhengel. Naarmate de wedstrijdzaterdag vorderde werden de vangsten echter een heel stuk minder en dat zou zich zaterdag helaas voortzetten. Met een frisse wind uit het Oosten (daar waar de wijzen vandaan komen) was het brr koud ….ach, zie de titel van dit kleine stukje huisvlijt. Er was zelfs een deelnemer bij die dacht zonder jas te kunnen maar die kwam natuurlijk van een koude kermis thuis en was heel, heel blij dat “Appie” wel een jas kon missen. Ik heb het niet gezien maar naar verluidt stond hij je heel beeldig Piet …..

In vak A was het Albert Kannegieter die op de kop (de super 1) het hele vak wist te foppen met iets meer dan 3 kilo, 3265 gram om heel precies ter zijn. Een 2 was er voor “Meister” Bert Otten die de andere kop in het vak bezette (hartstikke logisch kantnummer 11) en hier net iets minder dan Albert kon aanbieden in het weegnetje (waarom zijn deze dingen eigenlijk roze?). Zijn twee platten waren goed voor 3108 gram.

In vak B was het Jan Zevenbergen die op de kop aan de binnenzijde (kantnummer 7, slaper op 6) zijn aanpak beloond zag worden met 6 dikke vissen en een fraaie 10 kilo+. De weegploeg mocht 10283 gram noteren. Een 2 was er voor zijn buurman Ed Verbaas die aan 1 brasem voldoende had en 1806 liet noteren voor kantnummer 8.

In beide vakken ook nullen (4 in totaal). Alle heren met dit geweldige resultaat zijn beloond met 7 punten!

De nieuwe tussenstand leert dat Jan Z. de kop weer over heeft genomen. Dat worden nog 3 leuke zaterdagen! Spannend tot het einde is tenslotte wat we allemaal willen. Ben benieuwd wie de beste eindsprint in huis heeft. “May the best man win!”

Volgende wedstrijd:

5 november, Voornse kanaal, steiger 31 -61.
Opnieuw 4 uur vissen, verzamelen om 07:30 uur.

Tot dan!
Uw wedstrijdcommissie.