Schrapen aan het Voedingskanaal.

Maandag, 7 augustus 2017

Verslag 9e wedstrijd Voedingskanaal, Spijkenisse.

Voor de 9e wedstrijddag naar het Voedingskanaal. Altijd goed voor een paar platten, soms veel voorn maar heel vaak ook erg lastig. Nou vandaag was het dus weer zo’n dag. De aanwezige vis was niet van plan zich zomaar gewonnen te geven en maakte het de deelnemers zeer lastig. Door nog steeds lopende vakanties 10 man aan het vertrek. Een mooie gelegenheid iedereen eens op 50 meter van elkaar te zetten maar helaas was ook dit geen reden voor de vis eens lekker mee te doen.

Dit keer een natte zaterdagmorgen met van tijd tot tijd als bonus ook nog eens veel van die uiterst smerige motregen, wat wordt je daar nat van! Er was net als veertien dagen eerder weer erg veel geduld nodig om de vis aan de gang te krijgen, een deel van de deelnemers greep al vlot naar de optie kleine vis en voor de meesten zou het daar ook bij blijven. Voorn en winde schrapen maar wel het vertrouwen blijven houden op die enkele brasem die aldaar, weten we uit betrouwbare bron, gewoon toch voldoende aanwezig is. Onze eigen telmeester Jan Z. ving er in de week voorafgaand aan deze morgen “gewoon” nog even tien op een deel waar vandaag niet heel veel was te beleven. De jarige Rens lootte op dit deel parcours maar heeft nooit geen brasem gezien of heeft gewoon zitten snurken …… dat kan ook. De ene dag is de andere niet maar wat is daar nieuw aan.

In vak A was het lijstaanvoerder Patrick Vroegh die de kop aan de binnenzijde pakte en op kantnummer 5 met 4.5 kilo het topgewicht van vandaag pakte. Schrapen op kleine vis, blieken en halfwas brasem en met 10 seconden voor de fluit nog een fraaie brasem kon het natuurlijk niet stuk voor Patje. 2 punten voor de andere kop in het A vak. Pantoffelman John de Neef scoorde hier bijna 3 kilo op kantnummer 1 en hield dit keer zijn broek gewoon aan.

In vak B pakte “Appie” Kannegieter op kantnummer 7 in het laatste kwartier nog even twee brasems (balletje, balletje of toch gewoon een spruit?) en passeerde zo alle deelnemers in dit vak met een weergaloze eindspurt en scoorde met 3.4 kilo de aan zijn vrouw beloofde 1e plaats (of was het toch een eis Albert?). Op de staart (op kantnummer 10) was het Theo Bakker die na iets meer dan een een uur de eerste brasem ving maar met alleen nog een paar voorns recht voor “het gat” niet verder kwam dan een bescheiden 1.9 kilo en aldus twee punten mocht noteren.