Natte neuzen show aan de Bernisse.

Woensdag, 16 augustus 2017

Verslag 10e wedstrijd Bernisse Zuidland.

Voor de 10e wedstrijddag opnieuw naar de Bernisse. Met een deel van de vakanties weer achter de rug ook direct weer een aardige opkomst met 12 man. En die hadden er zin in! Dit keer opnieuw ouderwets 2 vakken uitgezet, 1x restaurant zijde en 1x Simonshaven zijde met netjes verdeeld dus 2x 6 visplaatsen.

Dit keer een natte start, een nat tussendeel en een nat einde met tussendoor als bonus motregen! Tussendoor werden we verblijd, zeker aan de Simonshaven zijde, met een zeer forse wind die af en toe zelfs nog wat aanzette. Belabberd weer dus voor de maand augustus. Als de vis het dan goed maakt is dat geen probleem, we zijn niet van suiker tenslotte maar …….. mogelijk is de vis ook op vakantie! De tijd van het jaar in ogenschouw nemend zijn er belabberde vangsten gescoord in beide vakken met alleen op de kop van het restaurant wat grovere vis. En we hadden nog wel zo’n zin! Jammer van deze zaterdagmorgen maar ook deze dagen horen er nu eenmaal bij. Hier kunnen we echt niets aan veranderen al zouden we dat nog zo graag willen.

In vak A (Restaurant) was het Hans van de Torre die net voldoende gewicht scoorde om zijn beide buren nipt voor te blijven. Met 3.4 kilo scoorde “Hansie Hansie” weer eens een 1. Dat was even terug maar vergeet niet dat Hans net een diesel is. Komt langzaam op gang maar als hij eenmaal gaat! Met iets meer dan 2 ons minder was er een 2 punter voor Theo Bakker die de weegschaal op 3.2 kilo liet stoppen en daarmee Patje weer net voor bleef. Spannend zat in dit vak maar vooral ook een loterij. Kantnummers “om de hoek” als een pier zo dood, wel veel meerkoeten maar die tellen nog steeds niet.

In vak B (Simonshaven) pakte Jaap Boer geen kopnummer (dat had hij vrijdag wel aangekondigd) maar dit weerhield Jaap er niet van zijn eerste 1 te scoren dit zaterdagseizoen. Met 2.7 kilo mag hij weer thuis komen! Een 2 was er voor Wim Langstraat die slim de omstandigheden eens inschatte en een matchhengel uit het foedraal toverde om de voorn kort onder de kant te belagen in plaats van suf korven te slingeren en te wachten op die ene brasem die niet kwam. Met iets meer dan 2 kilo een dik verdiende plaats.