Voorn bepaalt opnieuw de uitslag aan het Voornse kanaal.

Donderdag, 9 november 2017

Verslag 16e wedstrijd Voornse kanaal, Molshoek.

Voor de 16e wedstrijddag weer naar het Voornse kanaal. Dit keer naar het deel achter de winkels wat ook wel Molshoek wordt genoemd. Met precies 10 man is er gebruik gemaakt van de reeds aanwezige kantnummers, dat scheelt voor uw commissie weer een beetje werk. Door het lage aantal deelnemers was er ruimte voldoende een volgende keer gaan we het toch weer even anders aanpakken. Verzamelen doen we dan nog voor het parcours van vandaag waardoor we gebruik kunnen maken van kantnummer 1. Logischerwijs gaan we dan weer om en om gebruik maken van de kantnummers. Was wel gezellig zo kort op elkaar maar dat kan beter en waarom zullen we de ruimte niet volledig benutten? Vandaag was het weer voorns vangen en dat viel niet overal mee. Dan weer kort, dan weer op 11 meter en bij sommigen was er zelfs sprake van een alverplaag die ook wel wat zagen in lekkere casters maar ook voor heel veel missers zorgden. Het was dus echt schrapen op sommige kantnummers. Zolang je de vis maar aan de praat kon houden ging dat wel en vergeet niet dat we wel eens beroerdere tijden hebben gekend aan het kanaal. Weinig feeders gezien en die paar deelnemers die hem wel hanteerden hadden op Ed na daar niet zo heel veel succes mee.

Nieuw en gehoord aan de waterkant; Ronde kegels. Geen idee welke vorm dat die hebben maar Piet Z. schijnt daar meer van te weten. We zullen de volgende keer die dingen eens gaan bekijken. Ook niet heel handig is op je 5e deel gaan zitten. Een koninklijke breuk in een deel voor Hans van de Torre. Na het eerdere verlies van een hengeldeel (zie verslag 21 oktober) gaan er al verhalen rond dat Hans een krantenwijk gaat lopen voor de aanschaf van een compleet nieuwe stok want die is bijna net zo duur als het vervangen van die twee delen. Hans kan de nog wel complete en gave delen vast wel ergens kwijt binnen het clubje vissers. Anders gaat hij er maar een rondje op vliegen.

In vak A viste Wim Langstraat zich opnieuw naar een 1e plaats door de voorn aan de gang te houden en net iets meer aantallen te scoren dan zijn directe buren. De weegschaal stopte dit keer op 3433 gram. Met 2517 gram eindige Theo Bakker middenin het vak vissend op een 2e plaats.

In het B-vak pakte good old Ed Verbaas opnieuw een kopnummer. Wat kan die man naast geweldig vissen ook goed loten. Met ruim 4 kilo waste Ed alle overige deelnemers in dit vak de oren. Een 2 was er voor “Champ” Patrick Vroegh die op de andere kop van het B vak met ruim 2.3 kilo voorn deze morgen afsloot.