Snoekkampioenschap Nissewaard gewonnen door Adrie Weesie

Zondag, 12 november 2017

Verslag snoek kampioenschap Nissewaard 2017.

(VOOR FOTO'S NAAR BENEDEN SCROLLEN!)

Eindelijk was het zover, het eerste snoek kampioenschap Nissewaard stond op de vroege ochtend om 7 uur op het punt van beginnen.
De deelnemers werden met een bakje koffie verwelkomt door Steffan van Hengelsport Molenberg en lieten zich inschrijven om mee te doen aan dit kampioenschap, liefst 15 vissers en 1 vrouwelijke visser lieten zich inschrijven en na de instructie van de wedstrijd leiding gingen ze op pad om de wateren van Spijkenisse onveilig te maken op jacht naar die snoeken.

De deelnemers gingen werkelijk heel Spijkenisse door in de motregen die er in de ochtend was met een ZW windje, dat normaal dan toch echt snoekweer is, maar later in de ochtend bleek dan toch dat het heel erg stug begon te worden, meldingen waren er nagenoeg bijna niet, zowel de kunstaas vissers en de doodaas vissers gingen helemaal in hun visserij op.

Tegen de middag begon het wat kouder te worden omdat de wind ondertussen naar het NW was gedraaid en misschien begon dat wel zijn vruchten af te werpen , ging het zogenaamde bijt uurtje beginnen?

Om 14.00 uur was het einde wedstrijd en iedere visser ging weer naar de verzamelplaats om zijn vangsten te laten registreren, al snel bleek dat er veel mensen geblankt hadden deze dag, konden we daar in afleiden dat de roofvis stand in Spijkenisse niet zo goed meer is of was het deze dag gewoon slecht? Feit is wel dat er deze dag elders in de regio toch wel leuk gevangen was door vissers, maar goed het is zo en we kunnen er niets aan veranderen.

De eerste snoek kampioen van Nissewaard is geworden Adrie Weessie met 3 snoeken met een totaal van 183 cm , Adrie was de enigste die meerdere snoeken kon aanbieden en dat getuigd toch wel dat we een waardige Kampioen hebben.
2e is geworden Steffan Molenberg en hij had tevens de grootste snoek van 80cm, en derde is geworden Tom Bodegom met een snoek van 73cm.

Er waren totaal 8 snoeken gevangen en 2 zeer mooie snoekbaarzen en 1 Baars.
Dat dit een mooie basis is om volgend jaar door te gaan is een feit, en dat gaan we dus ook doen.
Deelnemers hartelijk dank voor jullie deelname want zonder jullie is er geen kampioenschap.