Seizoen 2017 afgesloten aan het Voornse Kanaal.

Donderdag, 7 december 2017

Verslag 18e wedstrijd; Voornse kanaal, Molshoek

Voor de slotdag naar het Voornse Kanaal. Bibberen en een druppel aan de neus want het was erg koud en daarnaast ook erg onplezierig door de mist die onderweg naar de waterkant, na het ijsvrij maken van de voorruiten, ons zicht ook al beperkte. Een nare ochtend dus die je beter op een andere locatie wilt doorbrengen maar ook dit soort dagen hoort er nu eenmaal bij als je een beetje winterhard bent uitgevoerd. Dat bij sommige deelnemers naar verluidt de tenen los in de laarzen lagen mocht de pret niet drukken.

De slotwedstrijd was weer de laatste uit een reeks van 18 zaterdagen waarbij binnen H.S.V. Ons Genoegen nog steeds de nadruk ligt op het plezier in onze sport en het onderling respect voor elkaar. Al vele jaren vormen we op deze leest geschoeid een gezellige en bovenal hechte club en dat willen we graag zo houden.

De Molshoek dus …. de vorige keer ook al lastig maar in ieder geval nog goed voor wat voorn had dit keer duidelijk last van de lichte vorst voorafgaand aan de slotdag. Op het gehele parcours waren de vangsten zeer, zeer mager te noemen. Tobben met de korte stok onder de kant of met de wat langere variant op zoek naar die paar vissen die wel wilden azen.
Dat viel dus niet mee …..

In vak A was het dus tobben. “Hansie Hansie” van de Torre deed dat als beste en wist met een wereldgewicht van 206 gram op kantnummer 3 zijn vak te winnen. Een 2 was er voor zijn buurman John de Neef die met een gewicht van 176 gram kort achter Hans eindigde.

In vak B een identiek beeld. Tobben met een dobber op een paar kleine visjes. Wim Langstraat deed dat in dit geval als beste en eindigde 2017 met weer een vakoverwinning door 145 gram vis aan te bieden. Verrassend was dat er vervolgens drie man met een gelijk gewicht de punten hebben verdeeld. 3x 33 gram voor Patrick, Piet en Ed ….
Het is niet zo maar wat natuurlijk en zou door de waardering met halve punten ook nog voor een verrassing zorgen in de einduitslag en onze nevenklassementen.

Na afloop het traditionele en zeer gezellige samenzijn in Restaurant Aquarius. Deze locatie beviel weer uitstekend en is wat uw commissie betreft een blijvertje.

Afsluitend …

Het zit er weer op, materialen schoonmaken en opbergen die handel al zullen enkele enthousiastelingen vast en zeker de waterkant nog gaan opzoeken. Rangen en standen van weer een seizoen Ons Genoegen zijn elders op onze site te vinden.

Dank aan alle deelnemers voor weer een seizoen gezelligheid!
Dank aan Jan Zevenbergen voor de schaduwcontrole.
Dank aan de altijd weer aanwezige schrijfmeisjes.

Als afsluiter zo maar wat getallen en feitjes van een jaar wedstrijden vissen ……

187 deelnemers
18 wedstrijddagen
2 deelnemers visten ze alle 18!
490 kilo en 127 gram … een enorme afname ten opzichte van 2016 (- 300 kilo!!).
2621 gram gemiddeld

Ereplaatsen:

De Rode lantaarn ….. Albert Kannegieter (Appie wil hem natuurlijk niet hebben!)
Ons Genoegen trofee …. Hans van de Torre (tot zijn eigen verbazing)
Kiloknaller ….. Patrick Vroegh met 23,689 kilo op de 6 vooraf aangewezen wedstrijddagen

Kampioen …. Patrick Vroegh, 18.5 punt
2e Theo Bakker, 27 punten
3e Hans van de Torre, 29 punten

Meest gemiddelde visser Piet Zevenbergen.
Laagste daggewicht 855 gram aan het Voornse Kanaal op 2 december.
Hoogste daggewicht 89459 gram aan de Bernisse op 3 juni.
Toplocatie Bernisse met 161569 gram in 4 wedstrijden.

Volgende wedstrijd:

7 april 2018, Spui Zuidland.
Verzamelen aldaar om 07:30 uur.

Tot dan!

Uw wedstrijdcommissie.