29 September 2018 Doodaas Clinic.

Zondag, 13 mei 2018

Wil je alles weten over het doodaas vissen op snoek en snoekbaars dan organiseert de afdeling roofvissen een dag waar je alles uitgelegd krijgt over het vissen met doodaas door ervaren doodaas vissers.

De dag start om 09.00 uur bij Hengelsport Molenberg, Oberonweg 270, te Spijkenisse waar uitleg wordt gegeven over de diverse technieken van het doodaas vissen. Tevens geven we uitleg over het maken van een doodaas onderlijn en waar je zelf ook kunt proberen om een lijntje te maken dat uitstekend toepasbaar is voor de wateren rondom Spijkenisse. De materialen worden deze dag beschikbaar gesteld door Hengelsport Molenberg.

Dan rond de klok van 11.00 uur gaan we naar het viswater in de Maaswijk vijver waar we gaan proberen met de zelfgemaakte onderlijn een snoek of snoekbaars te vangen, hier gaan we de diverse technieken die meestal toegepast worden demonstreren en uitleggen, de dag eindigt rond 16.00 uur

Er wordt voor deze dag gratis 2 aasvissen ter beschikking gesteld door de afdeling roofvissen van Ons Genoegen, natuurlijk mag je ook zelf je eigen doodaas meenemen.

Wat heb je nodig om aan deze dag mee te kunnen doen; een geschikte werphengel met molen, een zogenaamde karperhengel met een sterke lijn is uitstekend geschikt voor deze visserij.
Een onthaaktang om de vis goed en veilig te kunnen onthaken is een plicht om die bij je te hebben.

Heb je vragen over deze dag dan kun je contact opnemen via a.meijer640@upcmail.nl.

Tot ziens namens de afdeling Roofvissen.