Lange zit aan het Spui ….

Woensdag, 3 augustus 2022

Verslag 9e wedstrijd 2022: Spui Zuidland.

Voor de 1e keer dit seizoen weer naar het Spui. Een water dat door de één wordt geliefd waar de ander graag weg blijft maar bijna altijd garant staat voor massieve gewichten. Dat het deze prachtige morgen eens anders was als verwacht maakt het natuurlijk niet ineens een minder water want de vis had er duidelijk net zo veel zin. Met twee vakken op het weiland tegen de jachthaven was het na afloop wel even hard worden om al het materiaal weer lopend bij de auto te krijgen maar op deze manier uitzetten gaf wel iedereen evenveel kansen. Dat de vis niet echt mee wilde werken is jammer maar ook dat is onderdeel van ons spelletje. Waar de een lang moest wachten op de eerste vis waren er ook deelnemers die direct vis wisten te vangen maar helemaal stil vielen en het doordoor dus een erg lange zit werd. De kentering bracht daar als gehoopt helaas ook geen verandering in dus werd het een morgen met voor dit water erg bescheiden gewichten en voor iedereen dus een hele lange zit. De weegploeg was hierdoor echter wel weer redelijk vlot klaar en dat is ook weer wat waard. Zo bleef er wat extra tijd over om bij te komen van alle inspanningen want dat was echt heel hard nodig.

In vak A was er vakwinst voor Wim Langstraat die direct vis ving maar na anderhalf uur klaar was. Geen beet meer gezien. Zijn 5 vissen waren goed voor 9.5 kilo en een 1 maar zo duurt je vismorgen wel heel lang. Twee punten waren er voor Theo Bakker die de vis veel meer verspreid over de 5 uur vistijd wist te vangen en met 6,3 kilo afsloot.

In vak B was het Patrick Vroegh die lang op zijn vis moest wachten maar uiteindelijk 6 dikke brasems wist te verschalken op de kopstek tegen de haven. Met even 12 kilo op de weegschaal een dikke voldoende! Naar verluidt was het na tips van buurman Piet dat hij vis ging vangen, we betwijfelen echter of dit verhaal wel helemaal klopt. Edwin Zevenbergen viste aan de binnenkant van het vak naar een nette 2 met even 6 kilo in de weegtas.