Schrapen aan de Molshoek en druppels aan de neus!

Woensdag, 20 november 2019

Verslag 17e wedstrijd Voornse kanaal, 16 november 2019. Molshoek

Het einde van het seizoen komt nu wel heel erg snel in zicht en dat is te merken aan de vangsten. Terwijl de vorige wedstrijddag aan de Molshoek nog goed was voor aardige vangsten was het dit keer heel erg lastig om een beetje in de vis te komen. Het was veelal te om mini voorn en dito baarsjes met zo hier en daar wat mini-roofblei en mini-winde als extra en dan nog niet eens gedurende de gehele wedstrijd. Het bleef secuur vissen met de stok op die mini dingen om een beetje gewicht bij elkaar te schrapen, slechts een enkeling wist een maatse vis te haken. Met net 6 kilo voor 11 man kunnen we nou niet spreken van een topdag. Tobbers waren er wel zat …. Daarnaast wat fris dus druppels aan de neus en vooraf een beetje (veel) pech voor John de Neef die met zijn auto halverwege het kanaal was gestrand maar met wat sleephulp vanuit de wedstrijdgroep toch nog op een fatsoenlijk tijdstip aan de waterkant verscheen en zo zijn wedstrijdje gewoon mee kon vissen, het autoprobleem lost hij later op. Schrapen dus met de stok want op alle kantnummers was de feeder absoluut kansloos. Enkele oude rotten onder ons hebben dat slingerding niet eens uitgepakt want die hadden deze kennis kennelijk al voor handen. Nou is niet ieder jaar hetzelfde maar dit was een kopie van vorig jaar. Stokken dus en dat op verschillende lengtes waarbij het merendeel op 9 meter viste met hier en de daar wat gelukszoekers die korter onder de kant bleven. Na afloop bleek echter dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakte. Veel van hetzelfde aan vangsten bij een verschillende aanpak en helaas geen super gewichten. Het zij dan maar zo.

In vak A was het Piet Barendregt op een tussennummer een zeer fraaie 1 te scoren met iets meer dan een kilo. Veel klein met een paar bonusvoorns. Piet was ook de enige die ik heb zien scheppen. Denk dat meneer Henk meer dan tevreden stiekem heeft mee gekeken. En trouwens Piet, die pet staat echt wel goed hoor! Jaap Boer viste opnieuw op de kop (1) en wist met bijna 9 ons een 2 te scoren.

In vak B was het Wim Langstraat op 10 die met een eindsprint zich met 780 gram naar vakwinst wist te vissen. Theo Bakker op 7 volgde hem op zeer korte afstand en moest met 20 gram minder genoegen nemen. Zijn 760 gram was goed voor de 2e plaats.