Opnieuw taaie visserij aan het Spui.

Zondag, 30 april 2017

Verslag 2e wedstrijd Spui, Zuidland

Voor de 2e wedstrijddag weer naar het Spui. De vangstberichten vooraf waren niet super te noemen (dank Albert) maar met opnieuw twee vakken achterin, en dit keer nog ruimer uitgezet, tegen de jachthaven zaten we desalniettemin als een koning. Redelijk weer en lekker met de auto naar je kantnummer, wart een luxe is dat toch! Met opnieuw 5 uur lang vissen op het schema werden de eerst korven even na 8 uur gelanceerd richting horizon. En vele zouden volgen met echter niet het gewenste eindresultaat. Het was een taaie visserij die ervoor zorgde dat er zelfs weer wat nullen te noteren vielen. De nachtvorst eerder deze week heeft er vast geen goed aan gedaan. Jammer maar het is helaas niet anders. In beide vakken was de vangst van een paar vissen voldoende om de eindwinst te pakken en sommigen hadden aan 1 vis voldoende voor een topnotering. Geen dag om over naar huis te schrijven dus.

In vak A was er winst voor Theo Bakker die een kopnummer cadeau kreeg doordat 1 uiteindelijk een slaper bleek te zijn. Met een 2e vis kort voor het einde ging hij buurman Patrick voorbij. Beetje een lucky shot zo kort voor de fluit maar toch ook voor een deel door vol te houden en aas te blijven brengen ondanks de taaie visserij. Wie het weet mag het zeggen! Het verdient wel de opmerking dat dit trucje alleen op dit water wel eens een extra vis op kan leveren. Op alle andere stilstaande “klotsbakken” gooit u alles kapot natuurlijk. Met 2 dikke brasems en 3.7 kilo was zijn gewicht voldoende voor de zege. Een 2 was er dus voor “Pat” die met 1 vis een ruime 2 kilo liet noteren door de schrijver van dienst. Ook zijn volharding leverde tegen het einde nog een vis op maar deze zou hij net als Theo kort voor hem al deed lossen. Dat zijn dus dure ….

In vak B was het Wim Langstraat die het winnende nummer van 14 dagen geleden pakte en op kantnummer 10 met 2 vissen en ruim 4 kilo tevreden mocht zijn. Ook een kwestie van vissen natuurlijk want met allen het loten van goed nummer ben je er echt niet. Een 2 was er voor Piet Barendregt die na een waar bacchanaal een ochtendje heeft na zitten destilleren maar op de kop vissend met 1 platte en een winde en iets meer dan 4 kilo weer een beetje bij zijn positieven bleek te zijn. Ook nog opmerkelijk was de vis van Piet Zevenbergen in dit vak. Een superwinde van ruim 3 kilo …. waar vind je die nog! Nou aan het Spui dus.