Lastige ochtend aan het Voedingskanaal

Vrijdag, 21 juni 2019

Verslag 6e wedstrijd Voedingskanaal Spijkenisse.

Zaterdag 15 juni 2019, voor het eerst dit seizoen naar het Voedingskanaal voor de 6e wedstrijd. In verband met de vaak magere berichten over het deel van het kanaal aan de Plaatweg is er voor een ander deel gekozen om het parcours uit te zetten; van kantnummer 1 bij de jachthaven richting nummer 10 bij het hek. Ruimte genoeg op het open stuk en lekker makkelijk met de auto tot aan de waterkant. De visserij aan het Voedingskanaal is in het voorjaar vaak een lastige visserij, dit bleek vandaag niet anders te zijn. Gezien de voorzichtige (en soms gemiste) aanbeten en lijnzwemmers leken de brasems op delen van het parcours echt wel aanwezig te zijn, maar vis vangen bleek nog niet zo’n makkelijke opgave.

In vak A wist koploper Ed Verbaas zich naar de vakwinst te vissen met “een paar vissies” en 5,4 kilo. Om plaats twee was het spannend in dit vak omdat meerdere vissers in ieder geval een brasem wisten te vangen. Uiteindelijk trok Rens van Bijsterveld aan het langste eind met 1,9 kilo en derhalve twee punten.

In het B-vak wist alleen Patrick Vroegh de brasems aan de praat te krijgen. Zijn 5 brasems, goed voor 9,2 kilo, waren genoeg voor de winst en het hoogste dagresultaat. Twee punten waren voor Hans van der Torre met 196 gram, een maatse voorn zorgde al voor een goede klassering op dit deel van het parcours.