Weer erg mager aan Voedingskanaal.

Donderdag, 1 augustus 2019

Verslag 8e wedstrijd Voedingskanaal, Spijkenisse.

Voor de 8e wedstrijd van het seizoen naar het Voedingskanaal. Dit keer naar de Plaatweg waar het in het verleden altijd goed toeven was maar waar we nog nooit een vangstgarantie hebben gehad en dat zou vandaag maar weer eens pijnlijk duidelijk worden. Uitzetten volgens een eerder beproefde aanpak met 1 vak vanaf de landtong richting Hartelbrug en natuurlijk 1 (A) er net voor (steiger tot aan einde landtong).

De 11 aanwezige deelnemers hadden hun handen vol om aan de vis te komen. Vis die er gezien de eerdere resultaten deze week gewoonweg wel moet zijn maar simpelweg geen trek had en niet wilde eten. Er zijn verhalen bekend dat de vis erg schuw is en alleen in het donker graag zou azen maar dat gaan we natuurlijk niet uitproberen! Een magere zaterdag derhalve die eigenlijk tekenend is voor al dit gehele seizoen. De gewichten vallen tot nu zeer tegen en veel wedstrijden werden beslist door een enkele brasem, vandaag geen uitzondering dus. We hopen dat dit toch wat zal gaan verbeteren want anders wordt het wel een heel mager gebeuren.

In vak A pakte Jaap Boer een heel goed kantnummer en recht voor het gat wist hij het juiste te doen en met ruim 5 kilo was er een zeer ruime vakwinst voor hem. Een 2 was er voor “Bijs” die op de kop met even 2 kilo de rest in het vak het nakijken gaf.

In vak B trok good old Klaas Klevering een kopnummer op 7 en zou dit ook prima verzilveren. Met nog geen 2 kilo was er vakwinst voor “Klaassie” die steeds meer lol lijkt te hebben binnen het clubje en da’s goed! Heel veel plezier in onze hobby is natuurlijk de basis en wij allemaal hebben dat natuurlijk erg goed begrepen. Een 2 was er voor Theo Bakker die middenin het vak zijn vis bij elkaar sprokkelde en met nog geen kilo tevreden moest zijn.