Feeder beslissend op mistige zaterdagmorgen aan het Voornse Kanaal.

Woensdag, 20 november 2013

Verslag 17e wedstrijd, Voornse Kanaal, dansschool Ri-Jo.

Met weer 21 man (waar vind je nog zoiets in november!) op een mistige zaterdag weer naar het Voornse kanaal nabij dansschool Ri-Jo. Vooraf was de berichtgeving niet zo geweldig en dat zou deze morgen ook niet meer veranderen en toonde het kanaal weer eens in een wat minder gulle bui. Met name het A vak voor de deur van de dansschool, normaal toch goed voor de nodige kilo’s voorn, was vandaag een erg mager. Het was vandaag opnieuw kiezen en er ontstond een mooie mix van vaste stok en feedervissers. De laatstgenoemden zouden vandaag de beslissende en winnende gewichten gaan scoren.

Vak A werd een prooi voor Hans van der Torre die lekker op de kop had geloot en de keuze voor de feeder uitbetaald zag worden in een fraaie 1 met 4,5 kilo. Op 1 van de staart zat Wim Langstraat te pielen met de feeder en een klein korfje tegen de overzijde en scoorde hier met slechts 1177 gram toch een 2.

Vak B werd op kantnummer 18, dus “tussenin” heel netjes gewonnen door Bert Otten. Bert had weer een lange rit achter de rug en kwam, zoals we dat van hem kennen in deze periode, vanuit Duitsland even naar het kanaal gereden. Een fraaie 9 kilo was dik voldoende voor de vakwinst vandaag. Een 2 voor Ed Verbaas die op kantnummer 21 een ruime 5 kilo wist te scoren.

Met een reeds bekende kampioen is het net achter Giel een eindsprintje om de 2e plaats. Met nog maar 1 wedstrijd te gaan zal de laatste dag beslissend zijn wie als 2e eindigt. Ben benieuwd! Achter dit geweld zijn er, kijkend naar de tussenstand, nog wel wat meer plaatsen waar nog stevig om gevist moet gaan worden. Kortom alles is aanwezig om er een leuke slotdag van de maken, het is te hopen dat de vis een beetje mee wil werken.

Volgende en laatste wedstrijd:
30 november 2013, Dansschool Ri-Jo. Verzamelen en loten om 07:30 uu