Grillige opening van seizoen 2017 aan het Spui.

Woensdag, 19 april 2017

Verslag 1e wedstrijd Spui, Zuidland.

Altijd weer een prettige zaterdag zo ergens in april. De 1e wedstrijd van alweer een geheel nieuw seizoen. Dit jaar helaas weer enkele afvallers (Jan, Adrie) waardoor het clubje wat is ingekrompen maar met niet minder goede moed zijn we weer gestart. De vangstberichten vooraf waren niet super (dank Albert) maar met twee vakken achterin tegen de jachthaven zaten we desalniettemin als een koning. Prachtig weer en met de auto naar je kantnummer, beter kan het welhaast niet! Direct vanaf de start van dit seizoen 5 uur lang vissen dus een hele zit. Voor sommige duidelijk toch wat aan de lange kant want helaas wat nullen maar zoals altijd kijken ook deze mensen weer uit naar een volgende zaterdag. Wel apart is dat de nullen vielen in dat deel van het parcours dat normaal goed is voor de nodige kilo’s maar ach, wat is binnen het vissen normaal. De vangsten vandaag waren dus ronduit grillig te noemen waarbij opgemerkt dat er in het eerste vak zeer fraaie windes gevangen zijn. De vangstgewichten van Jan en Patrick in vak A bestaan allen maar uit winde.

In vak A was er winst voor Wim Langstraat die op 4 wel brasem wist te vangen en met een fraaie 10 kilo en een paar ons een 1 scoorde. Een 2 was er voor Jan Verheij die de hengels weer heeft opgepakt en met bijna 5.4 kilo (alleen winde dus!!) een zeer goede start maakte.

In vak B was het Theo Bakker die op 7 een prima ochtend kende en relatief kort vissend met 10.2 kilo zijn vak winnend af kon sluiten. Zijn buurman Hans van de Torre moest het met 1 “voorntje” van ruim 1.1 kilo doen maar met deze vis scoorde hij toch een 2 en is daar vast niet heel erg ongelukkig mee.

Volgende wedstrijd:
22 april 2016, Spui, Zuidland.