Chiel kampioen! Edwin en Hans winnen hun vak.

Vrijdag, 23 november 2012

De een na laatste wedstrijd van het seizoen was zeer teleurstellend: in totaal slechts 3,6 kg waarbij er slechts 1 brasem is gevangen.

Na de teleurstellende wedstrijd van twee weken geleden was het deze dag nog slechter. Met 20 vissers wisten we slechts 3,6 kg te vangen, waarbij er slechts één was die een brasem wist te vangen. In combinatie met het mistige en koude weer, was het daarom voor velen een visdag om snel te vergeten.

In het B-vak vingen Wim en Andre af en toe een visje. Dit lukte ook bij Theo, en Edwin was na een uur vissen van de nul af door het vangen van een baarsje. Na anderhalf uur wist hij echter de enige brasem tijdens deze wedstrijd te vangen, en bracht deze bonusvis hem de overwinning. Theo werd uiteindelijk met 54 gram tweede en met 31 gram wist Andre met slechts 1 gram meer dan Wim, derde te worden. De overige 6 vissers wisten helaas niets te vangen.

In het A-vak, werd er door meer vissers vis gevangen, maar was het ook hier niet geweldig. Na de goede resultaten van de afgelopen weken wist Hans deze wedstrijd te winnen met 657 gram. Fred werd tweede met 472 gram en Klaas derde met 243 gram.

Chiel werd zevende en was voor het kampioenschap afhankelijk van het resultaat van Arend en Adriaan. Beiden wisten echter niets te vangen en was Chiel toch zeker van de eindoverwinning. Met maar liefst 6 overwinningen en bijna het gehele seizoen op de eerste plek te hebben gestaan, is hij de terechte kampioen!

Wie uiteindelijk tweede en derde wordt, zal in de laatste wedstrijd pas duidelijk worden. Favoriet voor de tweede plek is Adriaan (32 punten), maar Arend (37 punten) kan hem nog dwars zitten. Voor de derde plek strijden bovendien ook nog Edwin, Jan en Andre. Hoe de vangsten ook zullen zijn de laatste wedstrijd, spannend wordt het in ieder geval!

De uitslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.