Vangsten ook op de 2e wedstrijddag nog erg mager!

Zaterdag, 26 april 2014

Na een belabberde start wederom naar het Brielse Meer voor de 2e wedstrijd van dit nog prille seizoen.

Verslag 2e wedstrijd Brielse Meer, Hondenkennel.

Door wat afzeggingen dit keer met slechts 18 man maar daarom niet minder gezellig. Andre van Noort in ieder geval een snel herstel gewenst!
Vooraf was er weer getraind door de experts, geen idee wat dit waard is maar de vangsten vielen nog erg tegen en dit bleef op deze fraaie zaterdagmorgen helaas onveranderd. We speculeren waar de vis is gebleven en we wijzen verschillende zaken aan als veroorzaker. Alleen de tijd zal ons wijzer maken in dit geval!
In vak A was het in tegenstelling tot 14 dagen eerder door de koude wind niet zo prettig toeven en ook over de vangsten was er dit keer totaal geen goeds te melden. Op kantnummer 4 was het Pascal Vrijenhoek die reeds vooraf aangaf even een paar grondels te gaan vangen. De gescoorde 100 gram aan grondel was zelfs voldoende voor vakwinst, top gedaan Pascal! 2 punten voor buurman Patrick Vroegh op 5 die het voorbeeld van Pascal kennelijk volgde en met 50 gram een 2 scoorde. Rest van de deelnemers hebben geen vis ter weging aangeboden.
In het niet minder koude B vak was het Edwin Zevenbergen die op de staart van het parcours onder het hout liet zien hoe je een paar brasems vangt. Naast het verspelen van wat vissen was de aangeboden 4,7 kilo toch zeer ruim voldoende voor vakwinst. 2 punten waren er voor Fred van der Kooij die tussenin “gewoon” 2 platten wist te haken en net geen 3,5 kilo bij mocht schrijven.
Volgende wedstrijd:
3 mei 2014, Voornse kanaal, vissen ter hoogte van dansschool Ri-Jo (mogelijk staat dit onjuist op uw overzicht!). Zal een drukke bedoeling gaan worden met slechts 7 verschillende verenigingen. Verzamelen om, let op heren vissers, 06:30 uur.