Bernisse geeft zich niet altijd gewonnen

Dinsdag, 9 september 2014

Weer een keer naar de Bernisse, normaal in september bijna een garantie voor goede vangsten maar dit keer viel dat helaas toch enigszins tegen.

Zelfs op plaatsen die vooraf als superfavoriet werden gezien viel het niet echt mee. We zullen het maar accepteren zoals het is, evengoed dat er ook op steeds grotere afstanden gevist dient te worden om vis te vangen. Als voorbeeld het B vak waarin de nummer 1, 2, 3 en 4 op respectievelijk 68, 74, 60 en 70 meter hun vis vingen. Een deel van uw wedstrijdcommissie was trouwens niet scherp en stond een half uur te vroeg aan de waterkant, da’s niet zo’n ramp maar die hadden we beter in bed door kunnen brengen. Het gaf ze wel direct de mogelijkheid even te overleggen met wat karpervissers en om wat enthousiaste collega vissers aan te spreken die identieke plannen hadden als uw Ons Genoegen. Beide partijen konden zich vinden in de woorden van uw commissieleden en maakten plaats of kozen voor een andere locatie. Een bescheiden club ook dit keer, door wat afzeggingen was het vandaag met 14 man duidelijk geen volle bak.
spatie
In vak A was er vakwinst voor “malle Pietje” Zevenbergen die op de kop aan de binnenzijde (voor de kenners; net voorbij het boompje) met ruim 8,5 kilo een fraaie 1 scoorde. 2 punten waren er in dit vak voor “Patjuh” Vroegh die al heel vlot zijn vis ving maar compleet stil viel en met net iets meer dan 2 kilo af moest ronden. Rest van het vak had het erg zwaar aan de vis te komen, afijn leest u dit maar terug in de uitslag.
spatie
Het B vak was, met een wel zeer ruime voorsprong, een prooi voor onze Hans van der Torre die na een slow start goed los ging en met ruim 30 kilo een PR en een fraaie 1 scoorde. 2 punten gingen naar onze Duitse visvriend Frank Pfennigs. Zittend naast Hans trokken ze elkaar flink op maar moest Frank zijn meerdere in Hans erkennen. Met iets meer dan 23 kilo had Frank toch een mooie ochtend. Opvallend in dit vak, alle topgewichten aan de binnenkant!
Volgende wedstrijd:
20 september 2014, Brielse Meer, Hondenkennel.
Loten rond 07:00 uur, laatste 5 uurs wedstrijd.
We zijn erg benieuwd.
Normaal waren september en het Brielse meer een geweldige combinatie maar wat is normaal tegenwoordig aan de waterkant!