Jeugdcommissie

Een nieuwe aanpak ten opzichte van het begeleiden van de beginnende vissertjes is een must voor elke zichzelf respecterende hengelsportvereniging.
H.S.V. Ons Genoegen te Spijkenisse heeft daarvoor een jeugdafdeling opgericht voor zowel jongens als meisjes van 6 t/m 22 jaar. Buiten onze jaarlijkse familievisdag en dameswedstrijd organiseren wij een jeugdcompetitie onder leiding van ervaren vissers, zodat de jeugd leert om te gaan met hun levende vangst.

Wij willen hun leren, door hun sport op de juiste manier te bedrijven, eerbied te hebben en te krijgen voor de natuur. Het omgaan met de nieuwste technieken en materialen zal hieraan een steentje bijdragen. Die toenadering moet en zal hun verteld worden door ervaren vissers die zelf heel dicht bij de natuur staan. Onze activiteiten zijn en worden hierop gericht.

Het plezier en saamhorigheid staan uiteraard ook hoog in ons vaandel. Om dit alles van de grond te krijgen is het belangrijk dat de jeugd ook lid wordt van onze vereniging.
Hiervoor gaan zij dan een bepaald bedrag per jaar betalen.
De activiteiten voor de jeugd staan of worden vermeld in de verenigingsvergunning, maar indien er nog vragen zijn kunnen zij of hun ouders bij de leden van de jeugdcommissie terecht. Deze commissie garandeert dat uw kinderen op verantwoorde wijze onderricht krijgen over de juiste normen en waarden binnen de hengelsport.

Vissen is en blijft een plezierige ontspannende bezigheid, ook voor kinderen.
Geef ze de gelegenheid lid te worden van onze vereniging en wij staan borg voor een geslaagde vorm van educatieve jeugdhengelsport!