Feederhengels verslaan de stok aan het Voorns Kanaal.

Woensdag, 22 oktober 2014

Opnieuw naar het Voornse Kanaal voor een paar uurtjes voorn vangen. Superweer ook met waarden van rond de 20 °C was het zeer prettig verblijven aan de waterkant. De wedstrijdcommissie had vandaag weer eens wat anders bedacht en heeft op de steigers 1 tot en met 30 dit keer om en om uitgezet, haast een garantie voor extra vis! We hebben door het beperkte aantal deelnemers op deze zaterdag (13 man) dit eens kunnen uittesten en ik denk dat het een blijvertje wordt in volgende jaren en wanneer mogelijk natuurlijk.
spatie
Het vissen was vandaag niets anders dan normaal, keuzes maken. Dat uiteindelijk op beide kopnummers en met de feeder het vak werd gewonnen was vooraf helemaal geen zekerheidje daar er erg veel voorn werd gesignaleerd. Uiteindelijk was het toch de feeder die het moest doen vandaag. Alle stokvissers hadden vandaag echt het nakijken doordat de voorn zeer sterk reageerde op het lichter worden en spontaan hun activiteiten staakten.
spatie
In vak A was er vakwinst voor Piet Zevenbergen die, gevangen met de feeder op steiger 1, ruim 6 kilo vis aan kon bieden. Een 2 voor Bert Otten die ruim 3 kilo wist te vangen (waaronder een kapitale hybride). In dit vak is er zelfs paling gevangen … jammer voor Theo dat deze niet mee telt.
spatie
Het B vak was dit keer voor Ed Verbaas die niet eens de moeite had genomen een vaste hengel mee te nemen en deze keuze beloond zag worden. Op de kop van het vak, en dat scheelt natuurlijk wel even, was zijn 4.3 kilo voldoende voor vakwinst. Een 2 voor Patrick Vroegh (alweer) die met 3.6 kilo zijn buurman kort volgde. Verder opvallend …. drie man binnen 40 gram van elkaar… klopt die weegschaal wel?
Volgende wedstrijd:
1 november 2014, Voornse Kanaal, loten rond 07:30 onder het afdakje voor de deur van dansschool RiJ0 (ook wel bekend als Koos’ clubhuis). Twee vakken op de gebruikelijke wijze uitgezet (1x dansschool, 1x voorbij zwaaikom).
Tot dan!