Edwin Zevenbergen pakt titel op koude slotdag.

Dinsdag, 9 december 2014

Verslag 18e wedstrijd Voornse Kanaal.
spatie
Een koude start, zelfs wat langslapers dit keer maar alle hebben de commissie tijdig geïnformeerd dus geen probleem. Wat zou het worden, alles aanwezig voor een spannend slot. De 2 concurrenten voor de titel loten in vak B naast elkaar dus mooier kon het eigenlijk niet! Ook de strijd voor het brons was nog open en ook hier loten de twee voornaamste kandidaten naast elkaar in het A vak en werden hier vergezeld door nog twee kandidaten die rekenkundig nog op het podium konden eindigen! Alleen Alfred Hitchcock had een beter scenario kunnen bedenken!
spatie
Het vissen zelf viel niet mee. Delen van het parcours leken welhaast uitgestorven en alleen op de kop van vak A werd er leuk vis gevangen. Dan maar schrapen waar en hoe dat kon en dat deden we het allemaal weer anders. Met een frisse snoet en met een paar kou.. klauw.. werden na 4 uur voor de laatste keer de weegploegen en assistentes op pad gestuurd.
spatie
In vak A was er vakwinst voor Patrick Vroegh die met de stok een opperbeste dag had en bijna 4,5 kilo aan voorn wist te verschalken. Nog wel een topset geknakt op een erg grote vis (mogelijk een snoek maar zo groot dat Pat hem nooit heeft gezien) maar dat mocht de pret niet drukken. Een twee voor zijn buurman en directe concurrent op de kop Hans van der Torre die met net 4 kilo de derde plaats dus aan Patrick moest laten.
spatie
De beslissing om de titel zou vallen in het B vak maar wie o wie zou gaan strijken met de eer. Na een zeer vlotte start wist Ed (balletje balletje) een halfwas brasem te landen maar deze was niet voldoende om zijn zoveelste titel te pakken. Edwin Zevenbergen (al heel het seizoen scherp als een mes) wist als enige een brasem van formaat te landen (aan de stok!) en deze vis betekende naast wat voorn de titel.
spatie
Edwin, heel erg gefeliciteerd! Door je regelmaat en niet te veel gekke uitschieters naar beneden en de vele 1e plaatsen (7x) komt hij je toe.

EINDSTAND 2014 (klik hier)
spatie
Seizoen 2014, zo maar wat cijfers …..
-Gevangen; 1023,755 kilo.
-Deelnemers: 270.
-Gemiddeld vangstgewicht; 3791 gram.
-Hoogste winnende daggewicht; 33840 gram, Frank Pfennigs, Spui, Zuidland.
-Laagste winnende daggewicht; 100 gram, Pascal Vrijenhoek, Brielse meer.
-Winnaar Ons Genoegen Trofee: Edwin Zevenbergen, 8 punten.
-Winnaar Kilo klassement: Frank Pfennigs, 49560 gram.
-Winnaar Rode Lantaarn; Rens van Bijsterveld, die waren we dus mooi vergeten want hij staat nog bij uw wedstrijdcommissie op de kast maar Rens gaat hem zeker nog ontvangen!
-Hoogste totaal gewicht; Adriaan Zevenbergen, 123692 gram.
-Hoogste gemiddelde gewicht: Frank Pfennigs, 9583 gram.
-Laagste gemiddelde gewicht; Peter Vrijenhoek, 5 gram (over 3 wedstrijden).
-Hoogst eindigend met laagste gewicht: Patrick Vroegh, 3e met 64355 gram, gemiddeld 3575 gram.
-Hoogst eindigend met laagste aantal tellende wedstrijden; Wim Langstraat, 7e met 13 geviste wedstrijden.
-Laagste, niet gebruikte, afschrijvers; Een 5, Edwin Zevenbergen en Patrick Vroegh.
Volgende wedstrijd:
4 april 2015, Voornse Kanaal bij RiJo, verzamelen en loten rond 07:00.
Attentie; Wedstrijd is nog niet geaccordeerd door FZWN, het definitieve rooster 2015 volgt nog.
spatie
Afsluitend een woord voor of een woord van dank aan …
•Fred, heel veel sterkte in jouw strijd tegen je ziekte.
•Conny voor haar inzet na afloop van bijna al onze wedstrijden, ons schrijf- en telmeisje.
•Andre, voor je inzet in de wedstrijdcommissie, Patrick Vroegh neemt het stokje over.
•Klaas, die vanwege zijn gezondheid moet stoppen met de wedstrijden op zaterdag, voor alle jaren lol en visplezier.
•Alle deelnemers voor hun aanwezigheid en gezelligheid want zonder gaat het echt niet. <
•Jan voor alle controles van de uitslagen en tussenstanden. We kijken uit naar je deelname in 2015.
•Alle hulpkrachten op de momenten dat dit noodzakelijk was.
Tot volgend seizoen!
Uw wedstrijdcommissie.