4 februari - Open Dag

Woensdag, 22 februari 2012

Gezellige en druk bezochte Open Dag op de nieuwe lokatie in Hekelingen.

Na jaren de Open Dag in Spijkenisse te hebben gehouden is er dit jaar gekozen voor een nieuwe locatie: Het Dorpshuis in Hekelingen. En daar zijn we zeker niet op achteruitgegaan; een mooi en net gebouw met genoeg ruimte.

Bij binnenkomst gelijk maar even loten kopen en daarna eerst maar even bijkletsen met bekenden.
Altijd leuk om over vissen te praten en mogelijk toch nog wat tips horen, die het komende jaar uitgeprobeerd kunnen worden. Met alle tips die ik gehoord heb, moet ik dit jaar toch zeker wel op het podium kunnen komen…(Een tip wil ik wel geven; praat volgend jaar bij de Open Dag eens met Ronald van Leeuwen over de method-feeder.) Tussen de gesprekken door ook even wat foto’s maken voor de site. De bestuursleden waren al gauw op de gevoelige plaat vastgelegd, en vervolgens wat impressiefoto’s gemaakt welke zijn terug te vinden in het foto-album.

Diverse kinderen (met opa of papa) waren ook op komen dagen (en daar is de Open Dag ook zeker voor bedoeld). Zij konden meer te weten komen bij Wim, Ron en Lian van de jeugdcommissie. Voor deze vissertjes was er voldoende gratis leesvoer om mee te nemen, en thuis nog dagen te kunnen lezen, en leren over vissen. Wilde je meer weten over vliegvissen en het maken van vliegen dan kon je terecht bij de 2 leden van VliegVisclub Spijkenisse. De witvissers konden hun hart ophalen bij Ronald van Leeuwen van Hertog Diervoeders, Michel Meijer van M&M Hengelsport.en de produkten van Zammataro. De mannen van de karpercommissie waren er ook weer en zeker voor de (oudere) jeugd blijft deze manier van vissen zeer populair.

Om half 4 was er ook weer de tombola met als hoofdprijs een Cresta Android Tablet PC. De hoofdprijs zat er voor mij niet in, maar toch 2 leuke prijzen gewonnen. Al met al was ook dit jaar de open dag weer gezellig en druk bezocht, ondanks het weer en de nieuwe locatie.