Huilen met de (vis) pet op aan Voedingskanaal.

Maandag, 4 mei 2015

Voor de 3e wedstrijd vroeg in het seizoen naar het Voedingskanaal te Heenvliet. In een ver verleden altijd goed voor de nodige kilogrammen maar dit keer gaf de vis ondanks hun overduidelijke aanwezigheid in het geheel niet thuis. Op slechts twee plaatsen op het zeer ruim uitgezette parcours was een beetje vis te vangen en de rest van de vissers zat 5 uur lang alleen voor de vorm aan de waterkant. Jammer maar helaas, het is niet anders en ook niet te voorkomen. Jan, in ieder geval nogmaals dank voor al je inspanningen in de week voorafgaand aan de wedstrijd. Naast het vangen van veel vis heeft Jan ook nog een fraai aantal plaatsen gemaakt aan het Voedingskanaal. Helaas heeft de perfecte voorbereiding niet bij kunnen dragen aan een perfecte visdag.

In vak A was er winst voor Adrie Groenenboom die met wat floaters een aantal voorn(tjes) kon vangen en aldus het vak winnend afsloot met slechts 180 gram. 2 punten voor buurman Hans van der Torre die met 140 gram genoegen moest nemen.

In vak B leek de winst zonder twijfel naar de staartvisser te gaan (Piet, je mag de rest van het seizoen voor Theo loten!). Theo Bakker ving in de eerste twee uur twee knappe brasems, goed voor ruim 3.3 kilo, maar zag in het laatste uur Bert Otten langszij en er voorbij komen. Na 4 uur zonder enig teken van leven en dus zonder ook maar 1 aanbeet passeerde er plotseling wat vis en dit leverde Bert binnen 25 minuten met drie brasems bijna 5 kilo en een 1 op. Het restant van de wedstrijd bracht Bert weer door zoals de eerste 4 uur …. met niets doen/wachten.

Helaas heeft een groot deel van de deelnemers ( 8 nullen!!) het moeten doen met wachten. Het zij zo …. Er zijn binnen het vissen nu eenmaal van die dagen waarop we geen invloed hebben. Da’s misschien maar goed ook. Als de vis (zonder twijfel zeer ruim aanwezig) het volledig af laat weten dan houdt het, ook voor de beste vissers, gewoon op.