Magere resultaten op natte morgen aan het Voornse Kanaal.

Woensdag, 20 mei 2015

Voor de 4e wedstrijd naar het Voornse Kanaal alwaar het de laatste weken een waar slagveld is geweest. Heel, heel, heel, veel wedstrijden met soms hoge vangstgewichten maar de juiste tijd lijkt alweer achter de rug gezien de magere resultaten van deze ronde (of die van Ons Genoegen kunnen er niets van …. dat kan ook!). Om helemaal niemand in de weg te zitten “gewoon” naar Ri-Jo waar Edwin vooraf superwerk had verricht door borden met een aankondiging van onze wedstrijd te plaatsen. Een fraai parcours dus dat voor de 14 deelnemers zeer ruim uitgezet kon worden.

In vak A was er winst voor de kop tegen de zwaaikom (hoe verrassend in dit vak). Ed Verbaas viste zoals gebruikelijk weer zeer rustig naar een 1 met bijna 8 kilo. Andre de Bruin viste een 2 met 2,7 kilo en was hierover zeer te spreken. Gezien zijn plaats in het vak (5) had niemand vooraf dit nummer als kansrijk beschouwd, goed gevist dus!

In vak B ging de winst naar reserve-telmeester Jan Zevenbergen die met bijna 6 kilo zijn zeer magere seizoensstart subliem wegpoetste en een heleboel moed tankte op deze regenachtige (of was het zeiknatte?) ochtend. Dat hij gewoon tussenin zat en hier zijn vis ving is gewoon heel goed gedaan. Een 2 voor Bert Otten die op de kop (14) met 2.5 kilo genoegen moest nemen, daar op die kop is het ook wel eens beter geweest.

Kortom een wat magere dag, zeiknat van de motregen en helaas zelfs nog enkele nullen. De inzet van deze heren werd niet beloond, gelukkig blijven ze er vrolijk onder! Ook weer gezien …… een enkele paling (na het onthaken uiteraard direct terug!).

Volgende wedstrijd:
30 mei 2015, Bernisse, Zuidland, verzamelen om 06:30 uur.