Onstuimige en natte start aan Bernisse (of opborrelende vadergevoelens onder een groene visparaplu)!

Dinsdag, 2 juni 2015

Voor de 5e wedstrijd naar de Bernisse met in het achterhoofd dat de vangsten de afgelopen weken erg wisselend zijn geweest.

Edwin had vooraf weer perfect werk geleverd door de aankondigingen weer te plaatsen en zelfs een vak uit te zetten. Dat het dit keer prima heeft gewerkt bleek uit de aanwezigheid van een karpervisser die NIET op het parcours was gaan zitten. Hulde dus voor zowel de karpervissers als Edwin! Samenballende donkere wolken en gerommel van onweer voorafgaand aan het startsignaal hielden de gemoederen nog even bezig maar na half uur uitstel en gezellig met enkele mannen onder 1 paraplu om te schuilen voor de hevige bui en hagelstenen kon uw commissie om 8 uur het startsignaal geven. Zie verder de subtitel want er kwamen wat gevoelens los ….:-). Het duurde even voor de vis aan de gang was maar bijna iedereen die aan de zijde van Simonshaven had geloot liep lekker in de vis. De restaurant zijde (toch vaak favoriet want dan hoeven we niet zo ver te lopen) bleek dit keer een dramatisch deel met zelfs 4 nullen.

In vak A was er winst voor good old Adrie Groenenboom, de senior van de wedstrijdgroep. Op kantnummer 5 was zijn bijna 4 kilo goed voor vakwinst en een plaats bovenaan de ranglijst! 2 punten voor de vissende penningmeester Wim Langstraat die met 2,5 kilo genoegen moest nemen. Als gezegd enkele nullen in dit vak wat gezien de periode van het jaar niet heel vaak voor zal komen.

In vak B ging de winst naar kopnummer Patrick Vroegh die op 60 meter zijn vis kon vangen en gestaag door ging na een trage start. De ervaringen aan de Bernisse zijn echter wel dat wanneer je pas na een uur de eerste vis gaat vangen dit patroon vaak een garantie is voor nog veel meer. Patrick kon na afloop 19,5 kilo aanbieden dus prima gedaan! Een 2 was er voor de andere kopplaats waar Edwin Zevenbergen ook traag op gang kwam maar uiteindelijk een fraaie 16 kilo scoorde.

Kortom een wat vreemde dag met een wat aparte verdeling van de vis maar ach, dat hoort er nu eenmaal bij! Uw commissie werkt aan verplaatsing van de wedstrijd van Brielse Meer naar de Bernisse. Het Brielse Meer is actueel dusdanig slecht, kanten onbevisbaar en dichtgegroeid en kraakhelder water, type kraanwater, dat we daar niet met 14 man gaan zitten nullen ….. wie de reden kent van de huidige toestand mag het zeggen. U wordt nog geïnformeerd met de definitieve wedstrijdlocatie voor 13 juni.