Zaterdagcompetitie 7 april van start.

Zondag, 1 april 2012

Eerste wedstrijd aan het Voornse Kanaal. Verzamelen RiJo 07.30 uur.

Na vier maanden “winterstop” begint dan (eindelijk) de zaterdagcompetitie op zeven april aan het Voornse Kanaal. In de afgelopen maanden heb ik (helaas) geen hengel aangeraakt en dus ook niet geoefend/ getraind voor het nieuwe seizoen. Als dat maar goed gaat de eerste wedstrijd…Daarentegen zijn er al diverse collega-vissers geregeld aan de waterkant te vinden en zijn de resultaten best behoorlijk (Ik noem geen namen, maar het is familie van me en die heeft de teller dit jaar al op 69 brasems staan).

Er wordt al volop geoefend in de Bernisse (31-03-2012).

Wat zal het dit seizoen gaan worden?
We hebben er geen invloed op, maar laten we hopen dat we goed weer hebben, en dat met name de zomer toch wat beter wordt dan vorig jaar. Waar we wel (een beetje?) invloed op hebben is de vangst. Ook in onze regio zijn de afgelopen jaren de vangsten teruggelopen, maar nog best redelijk als je hoort wat ze in andere delen van het land vangen. Dus als we net zo veel vangen als vorig jaar, mogen we misschien al best tevreden zijn. Naast het weer en de vangst bepaald ook de gezelligheid of het een mooi seizoen gaat worden. Omdat dit met onze groep altijd goed zit, zal het daar dus zeker niet aan liggen.

Zaterdag starten we dus met de eerste wedstrijd aan het Voornse Kanaal, en op 1 december vissen we de 18e, en dus laatste wedstrijd, aan hetzelfde water. Dan (of misschien al eerder zoals afgelopen seizoen) weten we wie de kampioen is van de Zaterdagcompetitie 2012, en wie de Ons Genoegen Trofee heeft gewonnen.

Veel vis(plezier) dit seizoen!
Edwin