Bernisse weer vol verrassingen!

Dinsdag, 16 juni 2015

Door de verplaatsing van de wedstrijd aan het Brielse Meer voor de 6e wedstrijd opnieuw naar de Bernisse. Een klein bescheiden ploegje (12 man) maakte het uitzetten vrij eenvoudig met daarbij de luxe dat de Simonshaven zijde alweer ruim van te voren weer geheel was ingericht door Jan en Edwin Zevenbergen waarvoor weer veel dank! Met de vangsten van 14 dagen eerder in het achterhoofd werd er fris en fruitig gestart. De vis liet even op zich wachten maar kwam niet echt lekker los aan de restaurant zijde. Daar moest de vis voornamelijk in het eerste deel wedstrijd gevangen worden. De Simonshaven zijde waar vol op de wind gevist diende te worden was weer een ander paar mouwen. Daar werd het naarmate de wedstrijd vorderde op enkele nummer steeds rustiger terwijl andere juist vis gingen vangen. De topgewichten werden dan ook (opnieuw ) aan deze zijde gescoord maar niet op de plaatsen waar we dit 14 dagen eerder wel zagen. Aan de restaurantzijde was het niet anders. De winnende nummers van 14 dagen eerder werden nu prachtig laatste en voorlaatste in het vak. Conclusie; Het blijft altijd eerst vissen en we weten dus eigenlijk nog steeds niet hoe het zit!

In vak A was er winst voor Ed Verbaas die zijn kopnummer aan de binnenzijde beloond zag worden met even 4 kilo. Een 2 was er voor Piet Zevenbergen die genoegen moest nemen met net geen 3 kilo.

In vak B ging de winst naar Hans van der Torre die op het het aloude kopje viste en hier met ruim 14 kilo niet was bij te houden. Een 2 voor Adrie Groenenboom die tussenin met ruim 12 kilo ook een goede dag had.

Volgende wedstrijd:
27 juni 2015, Spui, Zuidland. verzamelen om 06:30 uur.