Spui weer taai!

Woensdag, 1 juli 2015

Spui en juni, altijd lastig! Een veel gehoorde kreet die helaas bewaarheid werd. Vooraf waren er netjes 12 kantnummers ruim uitgezet zodat iedereen zich geheel uit kon leven op dit grote vissen maar ook grote mannen water. Al snel na de start werd er links en rechts wat grondel gevangen en helaas bleef het bij sommigen onder ons daarbij en bleek het erg lastig de vis op het voer aan de gang te krijgen (als ze er al waren natuurlijk!). Dus de verwachting (mager) kwam uit maar het weer maakte dat gelukkig nog een beetje goed.

In vak A was er winst voor Frank Pfennigs die op kopnummer 1 eerst moest wachten tot na de kentering om met opkomend water zijn vis te kunnen vangen. De ruim 7 kilo aan brasem en voorn werd door niemand in het vak geƫvenaard. Een 2 was er voor Piet Zevenbergen die genoegen moest nemen met even 3 kilo maar een puike morgen viste door de dit tussenin te doen.

In vak B was er iets meer te beleven en werden de grotere gewichten gevangen. Met even 8 kilo trok Wim Langstraat aan het langste eind en dat was gezien zijn plaatsnummer een lekkere overwinning! 2 punten voor onze pantoffelheld John de Neef die eindigde met ruim 5 kilo.