Geheim van meneer Henk en meneer Koos niet ontrafeld!

Dinsdag, 14 juli 2015

Het Voedingskanaal en dan met nam het deel nabij jachthaven van Spijkenisse. Het stukje waar meneer Henk en meneer Koos zeer graag vissen (en vis vangen!!) want de auto kan zo achter je kont neergeploft worden en vissen maar …. Idealer kan het niet! Hoe ze het doen weten we niet maar voor de matadoren van Ons Genoegen viel het echt niet mee wat vis te vangen. Beide heren kwamen nog even kijken maar strooiden niet met hun gouden tips! Kijkend naar de uitslag bleek ook bijna alle vis lekker tussenin te hangen wat natuurlijk voor een kanaal zeer ongebruikelijk is. Gedurende de wedstrijd waren de kantnummers 1 en 2 ook nog getuige van het lichten en legen van wat fuiken door “beroeps” Wilkin de Boer, veel herrie en kabaal op een niet al te best deel van het parcours. Tijdens het lichten bleek tevens dat deze twee heren in vak A wel erg dicht tegen de fuiken aan lagen met hun met zeer veel zorg en toewijding gevulde en gegooide korfjes. Wel een dag met zeer fraai weer met links en rechts wat zonaanbidsters, Piet Barendregt schijnt nog wat van de leg te zijn! Of was dat toch nog van die wat minder sociale hondenbezitter die op twee meter achter Piet’s rug de hond eens even lekker liet sch….. afijn, vult u maar in. Afgedekt met het supervoer van Piet een verrassing voor later.

In vak A was er winst voor Jan Zevenbergen die zijn voorn op 29 meter met de feeder wist te verschalken en na afloop met 1.4 kilo genoeg bleek te hebben voor een fraaie vakoverwinning. 2 punten voor buurman Andre de Bruin die de match uit het foudraal had getrokken en hier net iets meer dan 1 kilo voorn mee wist te pakken.

In vak B was er iets meer te beleven en werden zelfs klachten gehoord over de vele gemiste aanbeten (hadden we geen last van in het vooraf favoriete A vak!!). 1 punt met ruim 2 kilo voor Wim die startte met de stok en finishte met de feeder en zo iedereen het nakijken gaf. 2 punten voor zijn buurman Edwin Zevenbergen die alles met de feeder pakte en net geen 2 kilo vis kon aanbieden.

Volgende wedstrijd:
25 juli 2015, Spui, Zuidland. verzamelen om 06:30 uur.
Uw commissie is benieuwd of de gewichten hier wat op willen gaan na lopen want de 1e dag was niet zo heel bijzonder. We gaan het zien! Tot dan.

Uw wedstrijdcommissie.