Als het golft dan golft het goed …… de avonturen aan een woest Spui.

Zaterdag, 8 augustus 2015

Gezien de voorspelde weersomstandigheden, naar later bleek de zwaarste zomerstorm sinds 1901, zullen velen zich hebben afgevraagd of die van Ons Genoegen wel helemaal lekker of goed bij hun hoofd zijn. De wedstrijdcommissie had echter goed naar de voorspellingen geluisterd en met een Noord Wester zou het moeten lukken aan het Spui. Bij een Zuid Wester hadden we natuurlijk niet lang na hoeven denken en was de match gewoon verplaatst naar elders.

Met het draaien van de wind ging het eigenlijk net, er was er zelfs 1 die helemaal ut de wind zat achter de bomen rondom de jachthaven! Maar doordat er sprake was van opkomend tij en een windrichting recht tegen de wind in zorgde voor een forse deining, ook weer eens leuk om mee te maken. Het vissen was weer zoals we de laatste jaren gewend zijn geworden aan het Spui, lastig dus. We vangen echt de kilogrammen van 15 jaar of langer terug niet meer. Waar dat aan ligt weet natuurlijk niemand zeker maar ideeën zijn er voldoende.

In vak A was er winst voor Patrick Vroegh die een zeer sterke pot viste en zijn vis op 40 meter uit de kant zijn vis wist weg te peuteren. Met het zeer fraaie resultaat van 23 kilo een topochtend voor “Patje”. Jammer wel van die gebroken schepnetsteel! 2 punten op de staartplaats van vak A waar Hans(i) van der Torre met ruim 12 kilo afsloot.

In vak B, 4 weken eerder goed voor meer kilogrammen dan in het A vak was het dit keer wat lastiger. Op 9 was het Piet Barendregt die aan het langste eind trok en hier even 12 kilo voor nodig had. Een 2 was er voor zijn buurman op kop Piet Zevenbergen, die met net even 4 kilo genoegen moest nemen.

Volgende wedstrijd:
8 augustus, Bernisse, Zuidland. verzamelen om 06:30 uur.