Bernisse …… het gaat er weer op lijken!

Maandag, 17 augustus 2015

Weer lekker naar de Bernisse waar Edwin Zevenbergen vooraf weer puik werk had geleverd met het plaatsen van bebording met een aankondiging van onze wedstrijd. Alleen jammer dat er altijd weer karpervissende lieden zijn die ofwel iets aan hun ogen mankeren ofwel gewoon sch…. hebben aan de hele wereld en er toch gewoon gaan zitten, aankondigingsborden of niet. Vooraf al redelijke vangtsberichten met alleen aan de Simonshaven kant wat vissen met hindernissen door de forse onderwater flora. Dat gaat ooit nog eens een probleem worden! Gezien de aldaar gevangen gewichten zullen ze daar niet heel erg mee gezeten hebben. Aan de restaurantzijde was het prima vissen met een koel windje recht op de neus en was het vooral wachten op de vis of accepteren dat ze eerder dan gewenst weer vertrokken. Die dingen zwemmen nu eenmaal …..

In vak A (restaurant) was er winst voor Theo Bakker die met bijna 12 kilo op de kop bij het boompje (da’s alleen weg!) winnend afsloot. 2 punten waren er voor Rens van Bijsterveld (de chef kantnummers) die rustig vissend en welhaast ongezien na afloop mooi een dikke 9 kilo kon aanbieden.

In vak B was er winst voor good old Ed Verbaas die op het kopje tegen de bomen er geen gras over liet groeien en slim vissend net achter de begroeiing een dikke 35 kilo vis wist weg te peuteren. Naar verluidt blaast hij nu nog uit van de geleverde inspanningen. 2 punten waren er voor zijn buurman Piet Barendregt die met ruim 20 kilo ook een zeer tevreden ochtend gehad moet hebben.

Volgende wedstrijd:
22 augustus, Spui, Zuidland. verzamelen om 06:30 uur.