Lastige ochtend aan het Spui.

Maandag, 24 augustus 2015

Een zonnige morgen aan het Spui in augustus, normaal zou je zeggen dat moet (bijna) een garantie zijn voor mooie vangsten. Vandaag bleek het weer een taaie visserij en bleven hoge vangstgewichten uit. Het vangen van enkele brasems zorgde al voor een goede klassering. In het B-vak vandaag een makkie voor de deelnemers, met de auto naar de waterkant. Dat scheelt weer een hoop sjouwwerk!

In vak A mocht Adrie Groenenboom een 1 noteren met 4,8 kilo. Een 2 was er voor zijn buurman, Edwin Zevenbergen met 4,3 kilo. Edwin ving in laatste deel van de wedstrijd nog een paar mooie brasems, uiteindelijk werd het dus nog een spannend slot in het A vak.

In vak B trok Jan Zevenbergen aan het langste eind aan het begin van het B-vak (kantnummer 8), met ruim 5 kilo een mooie overwinning. 2 punten waren er voor Piet Barendregt hij ving 1,5 kilo.

5 september 2015, Voedingskanaal, Plaatweg Spijkenisse.
Verzamelen om 07:00 uur.