Voedingskanaal boven verwachting goed.

Zaterdag, 12 september 2015

Met de vakanties achter de rug weer bijna compleet aan het Voedingskanaal te Spijkenisse. Jammer dat het weer ons wat minder gelukkig gestemd was maar dat nemen we maar voor lief. Vooraf waren de berichten al goed en de vis zou ons, ook met een grote groep aan de waterkant, vandaag niet teleurstellen. Zoals zo vaak was alleen het maken van de juiste keuze weer een lastige opgave maar zou aan het einde wel beslissend blijken. Met hier en daar zelfs een vaste stok bleek dit nog niet zo’n gekke keuze te zijn. Links en rechts is er zelfs een matchhengel gesignaleerd. Maar bovenal is het loten ook nog steeds een belangrijkere factor binnen het clubje van OG. We kunnen tenslotte allemaal een visje vangen dus hoe maak je nou de verschillen? Heel vaak met de juiste keuzes … en vergeet niet dat degene die de minste fouten maakt doorgaans de wedstrijd wint.

In vak A mocht Ed Verbaas weer eens een 1 noteren door op de kop (het wereldberoemde kantnummer 1) met ruim 9 kilo te eindigen. Ed had erg veel moeite de brasem aan de gang te krijgen en dit lukte pas na 4 uur vissen (en het wegvangen van al die voorntjes!). Een 2 was er op kantnummer 2 voor Patrick Vroegh die strak vissend met de 13 meter stok een prima ochtend kende en met 5.6 kilo voorn afsloot .

In vak B trok opnieuw Jan Zevenbergen aan het langste eind (3x winnen is trakteren Jan!!). Middenin het parcours naast een slaapnummer was zijn 10.5 kilo brasem ruimschoots voldoende. Een 2 voor zijn buurman, “pantoffelman” John de Neef, die met net geen 9 kilo ook in opperbeste stemming naar huis is gereden.

Afsluitend een prima ochtend met ruim 65 kilo vis (gemiddeld 5071 gram). We hebben het wel eens met veel minder moeten doen aan dit deel van het kanaal.