Bernisse …… ach, wat zullen we er van zeggen!

Maandag, 28 september 2015

Met slechts 11 man aan de Bernisse kon er super ruim uitgezet worden. Dit zou echter niet bijdragen aan een geweldig resultaat want dat was helaas niet in de lijn der verwachting. Voorafgaand was er door verschillende mensen goed vis gevangen maar deze morgen zat het niet echt mee. Alleen op de kop aan de Simonshaven kant was er nog aardig vis te scoren, alle andere kantnummers kunnen door naar de brandhoutopslag, om te huilen dus. En dat terwijl we vorig jaar een zeer forse hoeveelheid vis wisten te vangen onder vrijwel identieke omstandigheden! Ach, we zullen het wel nooit leren …. Ook vandaag was het weer keuzes maken en de vaste stok was achteraf de beste optie op bijna alle nummers. Met wat voorn onder de top was dit de juiste manier, de feederpoken bleven in sommige gevallen uren roerloos op de steun liggen. 5 uur vissen zonder 1 aanbeet is taai maar nog steeds een onderdeel(tje) van onze tak van sport! Een iets korter verslag dit keer want ik kan behalve de regen die we nog cadeau kregen, weinig nieuws melden.

In vak A mocht Hans v/d Torre na zijn zeperd aan het Voedingskanaal weer een 1 noteren door 2 brasems te vangen op kantnummer 5 en met even 2 kilo het vak winnend af te sluiten. Een 2 op de kop voor “Bijs” (amper te zien in zijn camouflagepakkie!!) die aan 1 platte (wel een fraaie!) en 1.6 kilo genoeg had.

In vak B trok Patrick Vroegh aan het langste eind. Op de kop was “Patjuh” niet te stuiten en ving alleen 2x zo veel als de 10 andere bij elkaar! Met even 14 kilo had hij een prima ochtend natuurlijk. Een 2 was er voor Wim Langstraat die afwisselend met de stok en feeder net geen 1.4 kilo bij elkaar harkte (wel bijna alles met de stok gevangen).

Afsluitend een wat droevige morgen, we hebben wel eens betere tijden gekend. Binnen de wedstrijdcommissie is er na overleg besloten de wedstrijd op 3 oktober te gaan vissen aan het Voedingskanaal te Spijkenisse. Het aangevraagde Kanaal door Voorne zit vol (topcompetitie SVNL) en het deel achter de winkels (ook wel Molshoek) ligt overhoop vanwege werkzaamheden. Gezien de reeds ontvangen positieve reacties vanuit de wedstijdgroep een juiste keuze. Let wel …. Dit keer 4 uur vissen en weer wat later verzamelen (joepie)!