Nat en winderige Karperwedstrijd 2015

Zaterdag, 19 september 2015

4 t/m 6 September hebben wij onze jaarlijkse karperkoppelwedstrijd gevist.

Dit keer hadden we gekozen voor het Brielse Meer. Onze dank voor het beschikbaar stellen van de wateren door Sportvisserij Zuid West Nederland. In tegenstelling tot de voorgaande jaren hadden we nu geen extreem warm weer maar extreem nat. Regen, wind onweer het hield niet op.

De vangsten waren mede door het slechte weer teleurstellend. Slechts 1 koppel slaagde erin om karpers te vangen (en ook te verspelen). Robert en Jeffrey waren de gelukkigen met 2 karpers met een totaalgewicht van net geen 8 kilo, waarvan 1 projectspiegel die in gewicht was verdubbeld in een klein jaartje tijd. Doordat er maar 1 koppel karper wist te vangen (werden wel genoeg brasems gevangen) gingen Robert en Jeffrey aan de haal met alle prijzen. Iedereen vond de wedstrijd toch wel geslaagd en er was weer genoeg gelachen.

Michel van Druten en Dave Arkesteijn,
Karpercommissie HSV Ons Genoegen