Voedingskanaal opnieuw gewoon goed.

Donderdag, 8 oktober 2015

Met wederom het Voedingskanaal te Spijkenisse op de kalender en met vooraf bij enkele mannen al heel wat trainingsuren in de leefnettas vol goede moed naar het Voedingskanaal. Een verplaatsing die vooraf al met gejuich werd ontvangen en die erg goed uitpakte. Opnieuw was het keuzes maken (zoals zo vaak) en dit keer kwamen de stokmannen bedrogen uit (moeten ze maar naar Piet Zevenbergen luisteren!!). De feeder was op deze superzaterdagmorgen (wat een weer!) het wapen om een hoge klassering voor elkaar te krijgen.

In vak A mocht Jan Zevenbergen op kantnummer 1 plaats nemen en hij zou dit topnummer ook verzilveren. Met een ruime 6 kilo was Jan veruit de sterkste in dit vak. Een 2 was er voor Patrick Vroegh die startte met de stok maar deze al snel inruilde voor de feeder en op kantnummer 4 (altijd lastig!) toch mooi een paar dikke vissen kon landen en met bijna 4 kilo zijn koppositie prima verdedigde.

In vak B trok ook een andere Zevenbergen aan het langste eind. Geen familie maar evengoed Piet, die vooraf ruimhartig strooide met tips, had een zeer goede morgen en lepelde vanaf 50 meter zijn vis naar binnen. Met ruim 11 kilo viste hij naar een dikverdiende vakoverwinning. Een 2 voor de kampioen van 2014, Edwin Zevenbergen, die op de kop van het vak een zeer sterke eindsprint beloond zag worden met bijna 7 kilo.