Strakke stokken aan het Voornse kanaal ….. maar erg lastig.

Zondag, 18 oktober 2015

Met het Voornse kanaal op het schema leek het vooraf al een vaste stok dag te worden want normaal is de grote voorn in oktober al volop aanwezig in dit deel van het kanaal. Nou viel dat dit keer toch een beetje tegen. De topcompetitie had 14 dagen eerder al laten zien dat er alleen maar kleine vis was te vangen en vandaag was geen uitzondering. Toch kozen de meesten voor de stok en gingen er maar zeer weinig korven te water. Wanneer er gekozen werd voor de stok was natuurlijk de vraag op welke lengte er het beste gevist kon worden. Dit bleek , maar da’s lekker makkelijk achteraf, op iedere steiger weer anders te zijn. Hier en daar was 11 meter de sleutel en op andere plaatsen moest het weer kort achter de steiger of was het strak tegen het riet aan jagen op baarzen en (vooral) baarsjes. Kortom een moeilijke dag.

In vak A mocht lijstaanvoerder Patrick Vroegh een 1 noteren met, schrik niet, 885 gram aan baars. Pat bleef jagen op de grotere vis maar zag al snel dat op zijn nummer de 11 en 13 meter lijn alleen maar rugpijn opleverde. Dus rap geschakeld en achter het riet baarzen vangen, prima gedaan Pat! Een 2 was er voor Wim die een poging waagde met de matchhengel maar de grote vis bleef ook bij Wim uit en met even 6 ons was het voor Wim gepiept.

In vak B trok Jan Zevenbergen voor de 2e keer achter elkaar een kopnummer en hij zou dit opnieuw weer volledig benutten. Met een dikke platte aan de feeder en wat kleine vis was zijn 2 kilo ruimschoots voldoende. Een 2 was er voor Adrie Groenenboom die met het korte stokkie en net geen 9 ons baars zijn vismaat volgde in de uitslag. Naar verluidt solliciteren de heren naar een soort van scheidsrechter om op de doordeweekse trainingsdagen tussenin te komen zitten. Ze zullen elkaar toch niet zat zijn?

De volgende wedstrijd is weer aan de boorden van het Voornse kanaal. We schuiven nu echter weer wat op naar de dansschool. Dat wordt weer krijten voor uw commissieleden of ze zetten gewoon de kantnummers in het natte gras ….. dat kan ook. Met het huidige aantal deelnemers kunnen we er best een lekker ruim vak van maken, aan dit water altijd goed voor meer vis .