Voorjaar in oktober aan het Voornse kanaal …...

Zondag, 1 november 2015

Opnieuw naar het Voornse kanaal waar we welhaast traditioneel de laatste paar wedstrijden vissen voor de deur van dansschool Ri-Jo. Dit deel van het kanaal is altijd goed voor een verrassing en de nodige kilo’s maar eigenlijk nooit hetzelfde. Dat de stok liefhebbers weer op de juiste locatie waren voor een heerlijke morgen wat al voor het uitzetten duidelijk. Overal was aan de oppervlakte volop vis aanwezig, alleen het formaat baarde wat zorgen. De pessimisten die toch weer gehoor gaven aan de roep van de feeder en naar dat slingerding grepen kwamen door deze keuze niet in het stuk voor. Het was vandaag enkel en alleen te doen met de stok en de verschillen werden heel vaak gemaakt door het formaat vis. In vak A was het veel klein terwijl in het B vak zelfs wat maatse voorn aanwezig bleek te zijn. In alle gevallen deed het er eigenlijk niet zo toe, het was qua weer een fantastische visdag. Zo willen we er graag meer!

In vak A mocht lijstaanvoerder Patrick Vroegh wederom een 1 noteren met dit keer meer gewicht dan de vorige wedstrijddag. Zijn 2300 en 1 gram, opgebouwd uit 170 exemplaren, was net voldoende om Edwin Zevenbergen voor te blijven. Zijn 2260 gram was ook bij elkaar gesprokkeld met heel veel kleine vis.

In vak B was Wim Langstraat de sterkste met de stok en met een gewicht van 4120 gram had hij een opperbeste ochtend. Een 2 was er voor buurman Hans van der Torre die zijn kopplaats niet echt kon benutten maar met 3059 voorn tevreden moest zijn.

Voor alweer de 17e wedstrijddag gaan we opnieuw naar het Voornse kanaal. Afhankelijk van het weer zal de voorn zich meer en meer gaan concentreren rondom de dansschool en zal het wel weer voornvisserij worden of toch niet ……. Er zijn jaren geweest dat het medio november plotseling toch een heel andere visserij bleek te zijn dan iedereen vooraf dacht.  De man die de juiste keuze maakt zal weer hoog eindigen en da’s eigenlijk heel vaak.