Koploper zegeviert opnieuw aan het Voornse kanaal

Dinsdag, 17 november 2015

Voor de op een na laatste wedstrijd van 2015 (wat gaat dat snel!) naar het Voornse kanaal waar we opnieuw hebben gevist voor de deur van dansschool Ri-Jo. Weer was het dit keer te doen met de stok, al viel dat niet overal mee. Een forse Noordwesten wind maakte het hier en daar erg lastig waardoor er veelal gekozen werd voor kort onder de kant. Dat dat lekker uitkwam bleek pas onder het vissen. Op veel plaatsen was het juist zaak kort te vissen om lekker vis te vangen. Ook wel eens leuk zo een beetje mazzel te hebben. Dat het niet overval mee viel om grotere voorn te vangen is nou eenmaal iets wat we niet helemaal in de hand hebben. We zijn afhankelijk van de vis voor onze voeten en wanneer die bij de buurman groter is dan zul je er simpelweg meer moeten vangen. Wanneer je aanbod dan voornamelijk bestaat uit kleine baarsjes en heel veel roofblei valt het natuurlijk niet mee om aan topgewichten te komen (als je daar al over kan spreken in dit deel van het jaar).
In vak A mocht Ed Verbaas op de kop plaats nemen en met precies 1 dikke brasem (de enige die is gevangen vandaag) en wat kleine vis wist Ed het vak winnend af te sluiten met 2243 gram. 2 punten waren er Wim Langstraat die met precies drie gram minder genoegen moest nemen.

In vak B was het waar de definitieve beslissing over deze competitie kon gaan vallen. Met de nummers 1 en 2 in de rangschikking naast elkaar op de winnende twee plaatsen van de vorige keer was het aan Edwin en Patrick om onderling te beslissen of het na vandaag klaar zou zijn of dat er nog een spannende slotdag zou volgen. Na afloop was het geheel duidelijk want met 3.5 kilo opnieuw een 1 voor Patrick Vroegh waardoor het is beslist. Patrick is de nieuwe verenigingskampioen. Gefeliciteerd! Een twee was er voor Edwin (zijn achtste 2 dit seizoen!) die voorzien van fraaie oranje muts met net geen 3 kilo in de weegtas zijn buurman kon feliciteren als zijn opvolger.

Over 2 weken alweer de laatste wedstrijddag en opnieuw naar het Voornse kanaal.
Na afloop gevolgd door een samenkomst en prijsuitreiking.