Magere, koude slotdag aan het Voornse kanaal …...

Maandag, 30 november 2015

Verslag laatste wedstrijd zaterdagcompetitie 2015!

Voor alweer de allerlaatste van 2015 naar het Voornse kanaal. Een koude ochtend waarbij we wel het geluk hadden dat het in ieder geval droog was. Opnieuw was het vandaag te doen met de stok hoewel er in het B vak na de zwaaikom weer twee feederartiesten met de ereplaatsen gingen strijken. Op veel plaatsen was het echter heel erg secuur vissen en dan waren de vangsten van een dusdanig formaat waar we zelfs in een zomeravondwedstrijdje mee voor schut zouden staan. Maar goed, vis is tenslotte vis en het formaat bepaalt zoals zo vaak natuurlijk wel je rangschikking.

In vak A mocht Wim op de kop plaatsnemen en deze stek werd door hem volledig uitgebuit. Hij was ook welhaast de enige die maatvoorn voor de deur had staan en met net geen 2 kilo een 1 weg peuterde. Buurman Piet moest zwaar aan de bak en ten koste van weer een kapot deel van de Sensas stok wist hij nog een 2 te scoren met een bescheiden 6 ons. De rest van het vak moest schrapen en hadden zo af en toe het idee in een aquarium te vissen want met bijvoorbeeld 40 vissen nog geen 3 ons scoren is het net niet!

In vak B zou de beslissing gaan vallen wie op plaats 2 en 3 zouden gaan eindigen. Voor het gemak zaten ze bijna allemaal bij elkaar in het vak, dat maakt het wel zo overzichtelijk. Winnaar van het vak werd Ed Verbaas die op de kop van het vak met een fraaie brasem en wat kleine visjes 1.6 kilo kon aanbieden. Een 2 was er voor Edwin Zevenbergen die met een paar ons minder zijn 9e twee van dit seizoen scoorde (hoe bedoelt u regelmatig!!). Ook hier was het voor de rest schrapen, pielen en harken.

Het zit er weer op, materialen schoonmaken en opbergen die handel al zullen enkele enthousiastelingen nog wel een keer de waterkant opzoeken. Rangen en standen vind u elders op de site.

Dank aan alle deelnemers voor weer een seizoen lang gezelligheid!

Dank aan Jan voor de schaduwcontroles.

Dank aan de schrijfmeisjes.

Zo maar wat getallen en feitjes ……
•224 deelnemers
•18 wedstrijddagen
•5 deelnemers visten ze alle 18!
•734 kilo en 977 gram
•3281 gram gemiddeld
•Rode lantaarn ….. Rens van Bijsterveld (hij wil hem niet hebben!)
•Ons Genoegen trofee …. Edwin Zevenbergen
•Kiloknaller ….. Edwin Zevenbergen
•Kampioen …. Patrick Vroegh
•2e Edwin Zevenbergen
•3e Ed Verbaas
•Meest gemiddelde visser in top …. Wim Langstraat
•Laagste daggewicht 6885 gram aan het Voornse kanaal op 28 november
•Hoogste daggewicht 130092 gram aan de Bernisse op 8 augustus
•Topwater 2015 Bernisse met 360246 gram in 5 wedstrijden

Volgende wedstrijd:
9 april 2016, Voornse Kanaal, Ri Jo – zwaaikom, verzamelen om 07:00 uur.
Tot dan!

Uw wedstrijdcommissie.