Start zomeravond met onverwacht positieve vangsten en prima omstandigheden.

Zondag, 13 mei 2012

Na de zaterdagcompetitie en de jeugdwedstrijden, is 9 mei ook de zomeravond-competitie van start gegaan. Vooraf was er door een enkeling reeds gevist op de Maaswijkplas maar dit was echter met licht teleurstellende resultaten. De 1e zomeravond was de vis, met name de voorn, echter goed los.

Met 19 aanwezige vissers een zeer goede bezetting en bijna op alle kantnummers direct vis. Het overgrote deel van de vangsten bestond aanvankelijk uit ruisvoorn maar naar het einde van de wedstrijd werd dit meer en meer blankvoorn. Ed Verbaas was de enige die een kapitale brasem, met een geschat gewicht van 2600 tot 2700 gram, wist te haken. Het was een fraai gezicht hoe Ed deze superbonusvis zeer zorgvuldig en vakkundig landde. Heel rustig liet Ed het elastiek in zijn hengel het werk doen en zonder zelf zich heel erg in te spannen gleed "de platte" zijn schepnet in. Een fraaie 1 in zijn vak was daarmee veilig gesteld. In vak A toonde Wim Langstraat zich de sterkste met bijna 2.5 kilo voorn.

Nieuw dit jaar is het vissen in vakken. Door gebruik te maken van 2 vakken op alle wateren maakt de wedstrijdleiding zich het uitzetten wat gemakkelijker en zal een zeer spannend verloop van de competitie verwacht mogen worden.

De uitslagen, verslagen en tussenstand van de zomeravondcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zomeravondcompetitie". Of door het klikken op deze link

Foto's van de woensdagavond competitie zijn terug te vinden in het "Foto-album"