Spannende selectie wedstrijd Zuid-west Nederland en Delta

Woensdag, 23 mei 2012

Zondag 20 mei 2012 heeft de oudste categorie (18-22) hun selectie voor het NK gevist in het Kanaal door Voorne. Dit bleek een veredeld clubkampioenschap te zijn, daar er maar 7 vissers waren. Waarvan er 6 van Ons Genoegen waren. De andere visser is lid van de Nationale Selectie. Hierdoor was al bij aanvang bekend dat er 2 van ons, mits je vis had, naar de NK zouden gaan.

Kevin had al meteen een ondermaats baarsje, welke hij terug moest gooien. Niet veel later had Wouter er een dikke brasem aan, die hij jammerlijk verspeelde. Pascal had continu aanbeten en een hele berg lijnzwemmers. Eindelijk werden er wat brasems gevangen. Jeroen van de Torre ving ook nog een paling welke ook terug gegooid moest worden.

Na ongeveer 2 uur was de stand als volgt:
Kantnummer 1    2 brasems,
Kevin                     2 brasems
Swen                    1 brasem
Pascal                  2 brasems

Hierdoor was het een felle strijd. Zeker omdat er heel wat valse hakers waren, welke toch weer veel tijd in beslag namen. In de laatse 5 minuten ving Kevin z’n 3e platte, waardoor er 3 man met 3 platten waren.

Swen had inmiddels ook z’n 2e platte in het netje, waardoor het nog spannender werd. Jeroen van de Torre had eindelijk ook z’n platte binnen. Jeroen Boer had z’n brasem na de laatste toeter binnen, en telde dus helaas niet meer mee. Pascal had het zelfde met z’n 4e platte, waardoor hij net het kampioenschap miste.

Na weging was de uitslag:
1e; Nat. Sel.: 5016 gr (kantnummer 1)
2e; Pascal Vrijenhoek: 4991 gr (kantnummer 6)
3e; Kevin de Bruin: 3673 gr (kant nummer 2)
4e; Swen van der Voorn: 3508 gr (kantnummer 5)
5e; Jeroen van de Torre: 1467 gr (kantnummer 4)

Helaas hebben Jeroen Boer (kantnummer 3) en Wouter Klone (kantnummer 7) geen vis ter weging kunnen aan bieden.
Hierdoor gaan Pascal en Kevin door naar het NK.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het menu "Foto's".