Selectie wedstrijd jeugd B en C- cat. gevist aan Maaswijkvijver.

Dinsdag, 5 juni 2012

Zaterdag 2 juni heeft de jeugd de selectiewedstrijd gevist aan de Maaswijkvijver. Het was een geslaagde dag, maar zonder de gehoopte successen voor onze jeugd.

De selectiewedstrijd zou eerst bij de Frans Halsstraat worden gevist , maar dit bleek niet mogelijk doordat het geheel dichtgegroeid is. Hierdoor er is uitgeweken naar de Maaswijkvijver.

Bij de C-cat. hadden wij dit jaar geen deelnemers. Maar naar verluid vielen de vangsten behoorlijk tegen. De winnaar had slechts ± 500 gram. Zij viste niet in de Maaswijkvijver, maar over de bult heen.

Bij de B-cat. hadden we 5 deelnemers: Tim Boomsluiter, Mika van de Broek, Bas Moree, Mark Ouwehand en Kayleigh de Bruin.

Om 10.00 mocht er gevist worden. Met Tim op 1 en een slaapnummer er naast werd er veel van hem verwacht. Ook van Kayleigh en Mark. Zij zaten in de hoek waar al heel de week de wind op stond. Mika en Bas zaten in de midden, waardoor zij het een stuk moeilijker zouden hebben. De meeste vis die gevangen werd waren bliekjes en ruisvoorntjes. Aan de overkant (wegzijde) werd op nummer 18 ook lekker gevangen. Hij had aan beide zijde een slaapnummer. Dit wist hij dan ook mooi uit te buiten met een 1e plaats (iets meer dan 1700gr.). Ook op de overige plekken aan de wegzijde werd er goed gevangen: hier kwamen de nummers 1,3,4 en 5 vandaan.

Er werd echter geen grote vis gevangen, waardoor het een gepeuter werd om een visje te vangen. Sommigen hebben er wel een grote aan gehad, maar helaas niet kunnen landen.

De top 5 in de eindklassering zouden zich plaatsen voor het Nederlands Kampioenschap. Deze plekken werden helaas niet netjes verdeeld over de verenigingen doordat de gehele top 5 bestond uit vissers van de vereniging ‘het Alvertje’ uit Zevenbergen. Ons Genoegen moest het helaas doen met de volgende 5 posities in de rangschikking: Tim, Mika, Mark, Kayleigh en Bas werden respectievelijk 6e, 7e, gedeeld 8e en 10e. Men had ongeveer 800 gram nodig om de top 5 te bereiken. Doordat er bij de eerste 5 een visser zit van de Nationale Selectie, gaat Tim waarschijnlijk toch naar het NK. Dit is echter nog niet zeker.

Helaas moest de Federatie Zuidwest-Nederland / Sportvisserij Nederland de wedstrijd verstek laten gaan (?), waardoor het gehele kampioenschap op de schouders van de vereniging terecht is gekomen.
Ondanks alles is het toch een geslaagde dag geworden, zonder de successen waar we toch wel een beetje op hadden gehoopt.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album"