Zaterdagcompetitie 2016 gestart aan Voornse Kanaal. Kopnummers beslissend!!

Zaterdag, 16 april 2016

Verslag 1e wedstrijd Voornse kanaal, steiger 69 – 99.

Altijd weer een prettige zaterdag zo ergens in april. De 1e wedstrijd van alweer een geheel nieuw seizoen. Dit jaar helaas een enkele afvaller (Frank, Edwin) waardoor het clubje wat is ingekrompen maar met niet minder goede moed zijn we weer gestart. Een warm welkom terug voor Bert Otten die na wat gezondheidsproblemen gelukkig ook weer in ons midden is en niet te vergeten, Albert Kannegieter, die na een afwezigheid van een enkel jaar weer terug is op het oude nest. De vangstberichten vooraf waren niet super en al helemaal niet voor het deel waar wij deze morgen bivakkeerden. Dit keer deed uw commissie wel wat er is afgesproken, dus 5 uur vissen. Voor sommige duidelijk toch wat aan de lange kant. Ondanks het uitzetten om – en om op de steigers waren er wat delen van het parcours erg grillig te noemen.

In vak A was er winst voor Bert Otten die zijn kopnummer tegen de zwaaikom op steiger 79 volledig uit kon buiten en met ruim 7 kilo dik tevreden weer naar Gabi vertrok. Een 2 was er voor de kampioen van 2015, Patrick Vroegh, die vissend op de andere kop op steiger 69 met bijna 5 kilo een goede start maakte.

In vak B was het Ed Verbaas die op de staart vissend op steiger 96 met 8 dikke vissen op de feeder en ruim 16 kilo dik voldoende had voor vakwinst. Een 2 was er voor Wim Langstraat die tussenin in op steiger 90 met ruim 13 kilo ook een opperbeste zaterdag heeft gehad. De inzet van de 13 meter stok werd hier dik beloond.

Volgende wedstrijd:
23 april 2016, Bernisse, Zuidland.

Uw wedstrijdcommissie.