Temperaturen stijgen, druppels aan het voorhoofd.

Zondag, 15 mei 2016

Verslag 3e wedstrijd, Voornse Kanaal.

Voor alweer de 3e wedstrijd opnieuw naar het Voornse Kanaal. Over het algemeen in deze periode best wel grillig en heel erg afhankelijk van de omstandigheden voorafgaand aan de wedstrijddag. We mochten niet klagen dit keer want het was een dag om in te lijsten als we afgaan op het weer. Druppels aan het voorhoofd na afloop van de weegbeurten. De vangsten daarentegen vielen niet overal goed te pruimen. Ik denk dat de meesten heel andere plannen hadden toen ze ’s morgens naar de waterkant reden. Met vooraf nog een missertje van Albert (zat op de verkeerde steiger maar herstelde dit direct) en John de Neef weer van de partij gingen al vlot de eerste korven naar de overzijde. Sommige enthousiastelingen hadden zelfs de moed de stok op te tuigen maar dat bleek, maar da’s gemakkelijk in de nabeschouwing, een onjuiste keuze. Uiteindelijk werd er links en rechts redelijk vis gevangen maar niet in die hoeveelheden die men voor zichzelf had bedacht. Weer een echte Voorns Kanaal dag derhalve.

In vak A was er winst voor Ed Verbaas die zijn ijzersterke seizoenstart een extra kleurtje gaf met bijna 10 kilo op steiger 9. Een twee voor Theo Bakker die middenin het A-vak op steiger 5 een keurige 8.5 kilo bij elkaar harkte.

In vak B was het zaak voorop te loten. Jan Zevenbergen pakte het kopnummer aan de binnenzijde en gaf met bijna 15 kilo vis weer blijk van zijn vis-technische kunnen (of beter nog door vanaf de start de juiste keuze te maken). Een twee was er voor Bert Otten die met iets meer dan 7 kilo “zufrieden” was.

Volgende wedstrijd:
21 mei 2016, Spui, Zuidland. We zijn erg benieuwd of de eerder nog massaal aanwezige brasem en windes er nog zijn. Verzamelen, let op, opnieuw om 06:30 uur.
Tot dan!

Uw wedstrijdcommissie.