Wings for life world run.

Dinsdag, 7 juni 2016

Iedereen die hieraan meedoet heeft wel een relatie met iemand die een dwarslaesie of caudalaesie heeft opgelopen. Binnen onze commissie is Dave Arkesteijn een van die pechvogels met een incomplete dwarslaesie waarvoor zijn vrouw en vrienden zich hebben ingezet om mee te lopen in een shirt gesponsord door HSV Ons Genoegen Spijkenisse.

De bedoeling van deze loop is om geld in te zamelen voor onderzoek naar genezing van deze zenuwaandoening. Wereldwijd wordt op dezelfde tijd gestart met deze loop in 33 landen in 12 tijdzones. Alle hardlopers ( dit zijn lang niet allemaal geoefende hardlopers ) starten op hetzelfde moment met de bedoeling zoveel mogelijk kilometers af te leggen voordat de catcher car hen inhaalt want dan moet je stoppen. Deze catcher car werd in Breda bestuurd door Max Verstappen en mocht 30 minuten nadat de lopers gestart waren gaan rijden met een maximum snelheid van 15 km per uur. 1 uur later mocht de snelheid worden verhoogd naar 16 km per uur, weer een uur later naar 17 km per uur, weer een uur later naar 20 km per uur en tenslotte 2 uur later naar35 km per uur tot dat de laatste loper werd ingehaald. Op deze manier werden de lopers een voor een ingehaald. De een na 5 km de ander pas na 88,4 km gelopen door een Italiaan.

“Onze” lopers hebben samen 57 km gehaald. Wereldwijd is er 6,6 miljoen euro opgehaald door 130732 lopers om verder onderzoek mogelijk te kunnen maken. Natuurlijk hopen we dat volgend jaar voor 7 Mei in Breda een groter aantal lopers zich heeft aangemeld op www.wingsforlifewordrun.com