Mistige start aan de Bernisse …..

Dinsdag, 7 juni 2016

Verslag 5e wedstrijd, Bernisse.

Voor de 5e wedstrijd van dit jaar alweer voor de 2e maal dit jaar naar de Bernisse. Met een vak op de graskant Simonshaven en een vak aan de zijde van het restaurant weer een beetje een oude bekende situatie. Helaas zat het bij de start nog potdicht van de mist wat later op de dag ruimschoots werd gecompenseerd met een stralende zon. Bij de start was het voor al die korvensmijters natuurlijk even zoeken hoe en waarop te richten maar met een beetje gevoel in de werparm(en) kwam dit wel goed.
Het vissen was, als we kijken naar de vangstverdeling, wat oneerlijk dit keer. De mannen aan de restaurantzijde hebben wel betere dagen gekend want op 1 deelnemer na werden hier alleen nullen gescoord. In het B-vak was er voor iedereen wel een visje te vangen maar door het verplaatsen van de vis gedurende de wedstrijd was het ook hier zaak scherp te blijven en was het niet zo maar korven gooien en vangen. Secuur vissen op de juiste afstand was hier toch wel noodzakelijk. En zoals altijd een beetje gunstig loten kan ook nooit kwaad.

In vak A was er na een ochtendje gooien op 65 meter winst voor Patrick Vroegh met iets meer dan 8 kilo die, zoals gezegd, de enige met vis was in dit vak. Zijn keuze heel ver te gaan heeft zich wellicht toch gewoon uitbetaald. Feit is dat de rest die korter en veel korter viste nooit een aanbeet hebben gezien. Wie het weet mag het me komen vertellen door wat dit nu wordt veroorzaakt! Snel vergeten dus dit vak.

In vak B was het opnieuw zaak helemaal achterop te loten. Na eerdere winst op het staartnummer was Piet Zevenbergen dit keer de meest gelukkige loter en wist met 14 kilo zijn superstek volledig uit te buiten. Middenin het vak viste Theo Bakker met 8 kilo naar een nette tweede plaats.

Volgende wedstrijd:
18 juni 2016 Spui, Zuidland.
We vertrouwen en maar op dat er hier dit keer wel een beetje vis gevangen kan worden en we niet met alleen een paar ons grondels het vak kunnen winnen. Als dat wel noodzakelijk is dan is het maar zo. In dat geval ……….. be prepared!

Verzamelen om 06:30 uur.

Tot dan!